۰ نفر

مذاکره با قدرت‌های جهان ورود کشور به بازارهای جهانی را درپی داشت

هیچ عزتی بالاتر از صحبت کردن با ۶ قدرت جهان نیست

۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۲۸
کد خبر: 142272
هیچ عزتی بالاتر از صحبت کردن با ۶ قدرت جهان نیست

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که هیچ عزتی بالاتر از این نیست که کشوری با ۶ قدرت جهان صحبت کند، گفت: ثمره مذاکره با قدرت‌های جهان سرافرازی ایران و هموار شدن ورود کشور به بازارهای جهانی بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، عباس آخوندی با اشاره به مذاکرات ایران با 6 قدرت جهانی اظهار کرد: آنچه رخ داد از یک سو رفع مخاطره و از سوی دیگر بازگشایی و کاهش هزینه مبادله تجاری ایران بود.

وی با بیان این‌که باید بتوانیم از طریق همکاری و از طریق حضور فعال در بازار جهانی و دیپلماسی اقتصادی سهم ملت ایران را از بازار تجارت جهانی به دست آوریم، تصریح کرد: یک بخش این هدف در غالب سیاست خارجی رخ می‌دهد مثل فعالیت‌های دولت برای تسهیل ورود به بازار جهانی و تلاش‌هایی که دولت در جهت کاهش هزینه مبادلات ایران در سطح جهانی داشت.

وی با اشاره به این‌که هزینه بسیار زیادی را از تحریم متحمل شده‌ایم، افزود: قطعا آنجایی که پای عزت و سرافرازی باشد هر هزینه‌ای را پرداخت می‌کنیم. هیچ هزینه‌ای بیشتر از هزینه جنگ نبود اما ملت ایران با شهدا، جانبازان و ایثارگرانش آن را پرداخت، با این حال تدبیر حکم می‌کند تا جایی که بتواینم از پرداخت هزینه پرهیز کنیم و با حفظ عزیت هزینه مبادله را کاهش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آنچه در دولت تدبیر و امید انجام شد آن بود که با حفظ موقعیت عزت و اقتدار ایران توانستیم راه ورود کشور را به بازارهای جهانی هموار و هزینه مبادلات ایران با جهان را کاهش دهیم.

آخوندی گفت: هیچ عزتی بالاتر از این نیست که کشوری به تنهایی روبروی 6 قدرت بزرگ جهانی می‌نشیند و با آنها صحبت می‌کند، این به رسمیت شناختن قدرت ایران است.

وی یادآور شد:محصول این مذاکرات سرافرازی برای ایران بود که ثمره راهنمایی‌های رهبری و مجاهدت کسانی است که در راه آزادی ایران تلاش کردند و اکنون نوبت باقی اعضای دولت است.