۰ نفر

٢ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت

۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۸
کد خبر: 140341
٢ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از ثبت نام ۴۳ هزار واحد تولیدی صنعتی برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: 4.1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی یزدانی در نشست مشترک با صنعتگران و تولیدکنندگان شهرک صنعتی آمل، ایجاد زیرساختهای عمرانی در شهرکهای صنعتی یکی از اولویت های اصلی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران عنوان کرد و گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز شاهد شکوفایی و خدمات رسانی مناسب در حوزه زیرساختهای شهرکها و نواحی صنعتی خواهیم بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع موانع تولید از سوی دولت تدبیرو امید به منظور راه اندازی و تقویت بیش از ۱۲ هزار واحد و طرح صنعتی اختصاص یافته است، تصریح کرد: در کل کشور ۱۵۰۰ واحد تولیدی در تملک بانک قرار گرفته که استان مازندران بیشترین تملک واحدها را از سوی بانکها دارد.

یزدانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ۴.۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در دولت تدبیرو امید انجام شد که در پسا برجام نیز بالغ بر دو میلیارد دلار در حوزه صنعت عملیاتی شد.

وی ادامه داد: بدقولی و بدعهدی در برجام از طرف مقابل دیده شد ولی اقدامات موثری از سوی دولت نیز انجام شده که باید منصفانه این کار بزرگ دیده شود.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به طرح رونق تولید در کشور خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۳ هزار متقاضی در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در کار گروه های استانی تصویب شده و به تدریج به بانک ها برای استفاده از تسهیلات معرفی می شوند.

مدیرعامل شرکتهای صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در پایان به احداث نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک در مرکز ساختمان کسب و کار آمل اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز کسب و کار، مرکز آسیب شناسی و ارائه کننده خدمات در شهرک صنعتی ساخته شده و باید به درستی از آن استفاده شود.