۰ نفر

دو شرط وزارت صنعت برای حمایت از واحدهای تولیدی

۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷
کد خبر: 140144
دو شرط وزارت صنعت برای حمایت از واحدهای تولیدی

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تزریق منابع جدید و سایر حمایت‌ها را به صنایعی که دارای مدیریت تجربی و علمی و بازار فروش محصولات خود داشته باشند، مشروط کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی یزدانی در مراسم افتتاح و بهره برداری دو واحد تولیدی صنعتی در شهرک صنعتی شمس آباد با بیان اینکه واحد های تولیدی برای بقا و ادامه حیات خود به  نوآوری و مدیریت علمی و تجربی نیاز دارند، اظهار کرد: در طرح رونقی که به تبع سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال انجام است. تزریق منابع و سایر حمایت‌ها از بنگاه‌هایی انجام می‌شود که دارای مدیریت تجربی و علمی بوده و بازار مناسبی برای محصولات خود داشته باشند.

وی همچنین بابیان اینکه در چهار ماه گذشته ۶۰۰ واحد جدید در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده ادامه داد: از سوی دیگر ۴۵۰ واحد تعطیل شده نیز به چرخه تولید بازگشته اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود ۸۴ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در کشور تصریح کرد: میزان پراکندگی ومشکلات پیش روی این صنایع باعث شده تا توجه بسیاری از بخش‌های کشور به سوی صنایع کوچک و متوسط باشد.

یزدانی افزود: به همین سبب در تلاشیم که با کنار هم قرار دادن واحدهای صنعتی و صنفی و از سوی دیگر ایجاد ارتباط با صنایع بالادستی در قالب یک کار شبکه‌ای خوشه‌های صنعتی تشکیل داده و برخی از این مشکلات مرتفع شود.

به گفته وی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط اگر به خوبی مدیریت نشوند و به بازار فروش و صادرات محصولات خود دسترسی نداشته باشند نمی‌توانند سرمایه گذاری ایجاد شده و ریسک آن را مدیریت کنند که به این ترتیب در آینده دچار مشکل می‌شوند.

در این مراسم همچنین قنبری نماینده یکی از واحدهای تولیدی افتتاح شده با بیان اینکه قبل از انقلاب وارد کننده مواد پلاستیکی بودیم اظهار کرد: با کمک مسئولان پتروشیمی‌ها در این مدت توسعه یافت و امروز دومین تولید کننده بزرگ محصولات پتروشیمی در خاورمیانه هستیم.

وی با تاکید بر این که نباید اقدام به صادرات مواد خام کنیم گفت: باید به فکر ایجاد ارزش افزوده بالا و اشتغال زایی باشیم و زمینه صادرات محصولات نهایی را فراهم کنیم.