۰ نفر

افزایش زمینه رقابت بنادر ایران با جهان

۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶
کد خبر: 138206
افزایش زمینه رقابت بنادر ایران با جهان

وزیر راه و شهرسازی‌ در نشست مشترک با اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی بر حمایت از ارکان سازمان بنادر به عنوان مرجع حاکمیت دریایی کشور تاکید کرد و گفت: درحال حاضر مسئله رقابت اصلی‌ترین مسئله ماست.

 چرا که با توجه به امکانات موجود در کشور باید در همه زمینه ها چه در خدمات، ایمنی، نحوه فرآیندها و چه در بحث مسافر، بار و لجستیک حرف اول را بزنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نیروی انسانی اصلی‌ترین سرمایه هر سازمانی محسوب می‌شود، بر حمایت از ارکان سازمان بنادر به عنوان مرجع حاکمیت دریایی کشور تاکید کرد و خواستار ارتقای سطح دانش نیروی انسانی در این سازمان شد.

آخوندی در این نشست با پرداختن به موضوع «انضباط مالی» به عنوان یکی از مباحث بسیار مهم در دولت، گفت: معمولا ایران در دوره پر پولی با بیشترین گرفتاری‌ها در خصوص بی‌انضباطی مالی مواجه بوده است. به طوری که سازمان‌های پر پول نیز با این مشکلات دست به گریبان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه باید فکری برای انضباط مالی در سازمان‌ها داشته باشیم، افزود: اقدامات خوبی هم طی دو سال گذشته در این زمینه صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با طرح «افزایش زمینه رقابت بنادر ایران با بنادر منطقه و جهان» تاکید کرد: همواره گفته‌ام در حوزه‌های دریا و هوا یک رقابت بین‌المللی حاکم است؛ از این رو باید واقعا بدانیم نحوه جنگ حرفه‌ای ما با بقیه چگونه است. این مسئله برای آینده ایران از هرچیز دیگری مهمتر است.

به گزارش سازمان بنادر، آخوندی با اشاره به آسیب های ناشی از ‌بی توجهی به فضای رقابتی اقتصاد در گذشته، تصریح کرد: مسئله رقابت اصلی ترین مسئله ماست. چرا که با توجه به امکانات موجود در کشور باید در همه زمینه ها چه در خدمات، ایمنی، نحوه فرایندها و چه در بحث مسافر، بار و لجستیک حرف اول را بزنیم.

به گفته وزیر راه و شهر سازی، اول شدن ایران در مباحث مطرح شده امکان پذیر است و فقط به اراده مصمم و روحیه جنگندگی نیاز دارد.