۰ نفر

اتوبوس‌های خودران بنز آمد +عکس

۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۴۵
کد خبر: 136391
اتوبوس‌های خودران بنز آمد +عکس

گروه خودروسازی مرسدس بنز اتوبوس های آینده خود را که مجهز به فناوری خودران های هماهنگ با محیط شهری هستند، در شهر آمستردام هلند آزمایش کرد.

به گزارش اتوکار،  از این اتوبوس‌ها در بلندترین خط حمل و نقل اتوبوس‌های سریع (BRT) در اروپا ارزیابی شد. این خودرو مسیر 20 کیلومتری را به صورت کاملا خودکار با سرعت تقریبی 70 کیلومتر در ساعت طی کرد و در هر ایستگاه توقف کرد. درها در ایستگاه های اتوبوس باز و بسته شدند و ارتباط با چراغ‌های راهنمایی و رانندگی کاملا حفظ شد. اتوبوس‌ها به خوبی موانع و حرکت عابرین را تشخیص داده و از برخورد با آنها اجتناب کردند.

اتوبوس‌های آتی بنز در آمستردام

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، دایلمر که اولین تولید‌کننده جهان در زمینه اتوبوس‌های شهری شناخته شده، اتوبوس‌های شهری خودرانش‌ را با حضور یک راننده و سامانه اتوپایلت شهری ارزیابی کرد. راننده از طریق نمایشگرها به نظارت عملکرد اتوپایلت‌ها می‌پرداخت.

اتوبوس‌های آتی بنز در آمستردام

در صورت بروز مشکل راننده می توانست با فشار یک دکمه به افزایش یا کاهش شتاب خودرو کمک کرده یا کنترل آن را به طور کامل در دست بگیرد.

اتوبوس‌های آتی بنز در آمستردام

 

این سامانه از رادارهای برد کوتاه و بلند، سامانه ناوبری GPS با قابلیت کنترل ماهواره‌ای، دوربین های بزرگ و حسگرهای ویژه بهره می‌برد. اکثر این تجهیزات از مدل مفهومی تراک‌های آینده سال 2025 گرفته شده است. علاوه بر این، خودرو از طریق سامانه ارتباطی Wi-Fi با زیرساخت‌های مسیر مانند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ارتباط برقرار می‌کند.

اتوبوس‌های آتی بنز در آمستردام

 عضو ارشد مدیریت دایلمر در بخش اتوبوس ها و کامیون‌ها در این خصوص گفت: این سامانه در اصل توسعه آینده پایلوت بزرگراهی محسوب می‌شود. این قابلیت به ما اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار و بدون نیاز راننده اتوبوس‌ها را بین خطوط برانیم و امنیت آنها را حفظ کنیم. از طفی این سامانه امنیت حمل و نقل عمومی را افزایش داده و آن را به روندی موثرتر و کارامدتر تبدیل می‌کند. مردم بیشتری می‌توانند با این اتوبوس‌ها با راحتی زیاد جا‌به‌جا شوند.

اتوبوس‌های آتی بنز در آمستردام

دایلمر اعلام می‌کند که این فناوری کار رانندگان اتوبوس را نمی‌دزد، بلکه آنها باید به عنوان ناظران رانندگی پشت سامانه‌های اتوپایلوت قرار گیرند.شاید در برخی مواقع اتوپایلوت‌ها با توجه به برنامه‌های همیشگی و ذخیره شده‌شان مسیر مناسبی را برای حرکت پیدا نکنند در این مواقع دخالت دستی موثر شده و حضور رانندگان ضروری است. برای توسعه این اتوبوس‌ها و حمل و نقل گسترده به این روش نیاز به خطوطی جداگانه برای BRTهای خودران احساس می‌شود.