۰ نفر

ساعت کاری اداره های مالیاتی سراسر کشور افزایش یافت

۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۲۹
کد خبر: 136286
 ساعت کاری اداره های مالیاتی سراسر کشور افزایش یافت

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از افزایش ساعت کاری اداره های مالیاتی برای پاسخگویی و راهنمایی مودیان در روزهای پایانی تیرماه خبر داد.

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده است سی و یکم تیرماه، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و اجاره املاک برای عملکرد سال 1394 است و تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر جریمه 40 درصدی به دنبال دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رسانه مالیاتی ایران، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این باره گفت: اداره های مالیاتی از دوشنبه تا پنجشنبه این هفته (بیست و هشتم تا سی و یکم تیرماه) تا ساعت 21 آماده پاسخگویی و راهنمایی مودیان مالیاتی درباره اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی خواهند بود.

«سیدکامل تقوی نژاد» اضافه کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاره ای می توانند تا پایان تیرماه با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی WWW.TAX.GOV.IR نسبت به ارسال اظهارنامه و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

رییس کل سازمان امورمالیاتی گفت: سی و یکم تیرماه با پنجشنبه مصادف شده است و برخی اداره های مالیاتی که در روزهای پنجشنبه تعطیلند، جمعه و شنبه (یکم و دوم مردادماه) تا ساعت 21 آماده دریافت اظهارنامه و پاسخگویی و راهنمایی مودیان مالیاتی خواهند بود.

اگر فردی در زمان مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ارایه نکند افزون بر اینکه نمی تواند از معافیت ها و تسهیلاتی که در قانون پیش بینی شده است استفاده کند، مشمول جریمه تسلیم نکردن اظهارنامه نیز می شود.

پیش از این «محمدتقی پاکدامن» معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور، گفته بود: براساس قانون مالیات های مستقیم، سی و یکم تیرماه آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و اجاره املاک برای عملکرد سال 1394 است و این مهلت قابل تمدید نیست.