۰ نفر

10 مسئول در ارتباط با حقوق‌ها برکنار شدند

۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۹
کد خبر: 136212
 10 مسئول در ارتباط با حقوق‌ها برکنار شدند

وزیر اقتصاد و دارایی در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ تاکنون 10 مسئول در ارتباط با این پرونده از سمت خود برکنار شدند و در این‌باره برخی قوانین که خلاء‌هایی برای سوءاستفاده داشت نیز مورد بازنگری قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد: در جلسه امروز که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد نمایندگان سوالاتی را در ارتباط با حقوق های نامتعارف از وزیر مطرح کرد و وزیر نیز اقدامات دولت در این حوزه و هم‌چنین نتایج بررسی ها را از چرایی این رخداد در کنار پاسخ به سوالات نمایندگان به سمع و نظر اعضا رساند.

نظام پرداخت حقوق نابسامان است

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه بین پرداخت و ارزش خدمات ارتباط مستقیم و نزدیکی برقرار نیست گفت: نظام پرداخت حقوق در مجموع یک نظام پرداخت نابسامان است.

علی طیب نیا با اشاره به رسیدگی به موضوع پرداخت های حقوق های غیرمتعارف در نشست مشترک امروز -یکشنبه- با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود:امروز اولین جلسه مشترک بین کمیسیون اقتصادی مجلس با مجموعه مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

وزیر اقتصاد وامور داریی گفت:باید توجه داشت کمیسیون اقتصادی، کمیسیون اصلی و تخصصی است که وزارت اقتصاد با آن در ارتباط است.

طیب نیا گفت: در سال اقتصاد مقاومتی بنابراین است جهت تقویت فرآیند رشد کشور، اقدامات موثری انجام شود و اولین جلسه هماهنگی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس دهم برگزار شد و مسائل مهمی که می تواند در تبادل نظر بین موضوعات اقتصادی بین مجلس و وزارت اقتصاد وجود داشته باشد، مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: مسائلی مانند نظام جامع مالیاتی، گمرکات کشور، سرمایه گذاری داخلی و خارجی، فضای کسب و کار و مسائل دیگر در نشست امروز به صورت کلی بررسی و مقرر شد جلسات مستمری بین وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شود و در رابطه با هر کدام از موضوعات مطرح شده بحث شود تا به تصمیم گیری و برنامه ریزی نهایی منتهی شود.

طیب نیا ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی، باید با همدلی و همزبانی مجلس و دولت و تبادل نظر به اهداف خود دست یابیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص رسیدگی به موضوع پرداخت حقوق های غیرمتعارف نیز گفت: در خصوص نظام پرداخت حقوق در نشست امروز کمیسیون اقتصادی بحث هایی انجام شد و نمایندگان محترم نظرات خود را در این رابطه اعلام کردند.

به گزارش خانه ملت، طیب نیا افزود: در مواردی پرداخت حقوق ها عادلانه نیست و فاصله حقوق ها بین حداقل و حداکثر فاصله قابل دفاعی نیست.