۰ نفر

مرز بازرگان صف عبور ندارد؛ ترس از وجود تردد

۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹
کد خبر: 136180

مدیر کل گمرک سازمان منطقه آزاد ماکو آخرین وضعیت مرز بازرگان را پس از اتفاقات اخیر سیاسی در ترکیه تشریح کرد.

اکبر نوبخت، با اشاره به این‌که مسیر زمینی مرز بازرگان باز شده و مسافران و کامیون‌ها می‌توانند از مرز عبور کنند، اظهار کرد: از ساعت ۱۲ روز گذشته برای مسافران و از ساعت ۱۶ برای کامیون‌ها مرز باز شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: بعضی از راننده‌ها بار خود را خوابانده‌اند و به دلیل برخی مسائل که شاید برایشان اقتصادی باشد، بار را از مرز خارج نکردند تا وضعیت منطقه به ثبات امنیتی برسد.

مدیر کل گمرک سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به این‌که در حال حاضر صفی در مرز بازرگان وجود ندارد و تقریبا ۵۰ - ۶۰ کامیون در نوبت خروج هستند، تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط پیش آمده با صف تردد مواجه نیستیم و به دلیل شرایط پیش آمده به نوعی ترس از تردد وجود دارد، اما باید بگوییم در شرایط فعلی مرز بازرگان خلوت و ترافیکی به منظور عبور و مرورها وجود ندارد.

جمعه شب ارتش ترکیه اعلام کرد که علیه دولت رجب طیب اردوغان کودتا کرده و کنترل شهرهای اصلی از جمله استانبول، ‌ آنکارا و همچنین مناطق مختلف از جمله رادیو و تلویزیون دولتی، فرودگاه و پارلمان را تحت کنترل خود گرفته‌ است. اما ساعاتی بعد با حضور مردم و حامیان اردوغان، کودتای ارتش ترکیه ناکام ماند و تعداد زیادی از کسانی که در کودتا نقش داشتند توسط دولت بازداشت شده‌اند و طبق اخبار رسیده آرامش نسبی در این کشور برقرار شده است.

در این میان روز گذشته، مرزهای هوایی و زمینی ایران و ترکیه بسته شد و پروازهای ایران برای بازگرداندن مسافران ایرانی به صورت یکطرفه برقرار شد. همچنین صادرات ایران به ترکیه و ترانزیت بین دو کشور در پی این اتفاقات، مدتی متوقف و دوباره برقرار شد.