۰ نفر

فرار مردم ونزوئلا به کلمبیا +عکس

۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸
کد خبر: 135974
 فرار مردم ونزوئلا به کلمبیا +عکس

مردم گرسنه ونزوئلا برای تامین غذا و مایحتاج اساسی خود به سمت کلمبیا سرازیر شده اند. این اتفاق پس از آن رخ داد که دولت کلمبیا به صورت موقت اجازه ورود ونزوئلایی ها را برای تامین مواد غذایی در این کشور صادر کرد.

03

بحران اقتصادی ونزوئلا روز به روز شدیدتر می شود. کمبود مواد غذایی در کنار بالارفتن شدید قیمت کالاها، به یکی از چالشهای اصلی مردم این کشور آمریکای لاتین تبدیل شده است. در چنین شرایطی، مناطق مرزی ونزوئلا با کلمبیا بسیار شلوغ شده است زیرا هزاران نفر از مردم ونزوئلا برای تامین غذا و دیگر اقلام اساسی موردنیازشان به سمت کلمبیا سرازیر شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر نفت، این اتفاق پس از آن رخ داد که دولت کلمبیا به صورت موقت اجازه ورود ونزوئلایی ها را برای تامین مواد غذایی در این کشور صادر کرد. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اجازه داد مرزهای دو کشور برای مدت دوازده ساعت برای این منظور بازشود. مردم ونزوئلا در مرز دو کشور تجمع می کنند تا بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

مقامات کلمبیا می گویند، به علت مشکلات مردم ونزوئلا بر اثر کمبود مواد غذایی و دارو، این همکاری را با کشور همسایه خود به عمل می آورند.

پایین آمدن قیمت نفت که اصلی ترین منبع درآمد ونزوئلا است، این کشور را در گرداب مشکلات فروبرده است. البته منتقدان می گویند سوء مدیریت شدید اقتصاد دولتی عامل اصلی این مشکلات است. مردم ونزوئلا می گویند در کشورشان دارو یافت نمی شود و کودکان بیمار در حال مرگ هستند.

نود و شش درصد صادرات ونزوئلا را نفت تشکیل می دهد و افت قیمت جهانی نفت، ضربه مهلکی بر پیکر اقتصاد سوسیالیستی ونزوئلا وارد کرده است.