۰ نفر

نوبخت: عزم دولت بر پویایی چرخ اقتصاد با احیا واحدهای تولیدی راکد

در این دولت چشم بسته کلنگ زنی نمی‌شود

۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۱:۴۴
کد خبر: 135954
در این دولت چشم بسته کلنگ زنی نمی‌شود

برنامه ششم توسعه کشور برای سالهای 95 تا 99 در سطح ملی تهیه و به صورت یک لایحه به مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی تقدیم شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مناطق و استان ها در تدوین برنامه های توسعه کشور گفت: نگاه منطقه ای از ویژگی های بارز برنامه ششم توسعه است.

محمد باقر نوبخت عصر پنجشنبه در پایان نشست یک روزه شوراهای برنامه ریزی منطقه دو کشور در تبریز در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: برنامه ششم توسعه کشور برای سالهای 95 تا 99 در سطح ملی تهیه و به صورت یک لایحه به مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی تقدیم شده است.

وی اظهارکرد: نوآوری و روش جدیدی که در برنامه ششم دنبال می شود این است که علاوه بر آنچه که در سطح ملی برنامه ریزی می کنیم باید استان به استان هم یک برنامه ویژه ای داشته باشیم.

نوبخت ادامه داد: البته این کار در سال های گذشته و در برنامه های قبل هم انجام شد، اما نکته جدید این است که علاوه بر برنامه هایی که برای هر استان در چهارچوب برنامه های ملی داریم، برنامه های منطقه ای نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امروز شوراهای برنامه ریزی چهار استان زنجان، آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی تحت عنوان منطقه دو کشور در تبریز گردهم آمده اند تا علاوه بر داشتن یک برنامه برای تک تک استان ها یک برنامه هم برای کل این منطقه داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهارکرد: در این اجلاس همه دوستان ما در این چهار استان اقدامات خود را در سه سال گذشته و اینکه برای سال جاری چه کارهایی باید انجام دهند و همچنین اقدامات در دست اجرای خود را در خصوص اقتصاد مقاومتی که اکنون زیر بنای اصلی اقدامات ما در کشور است، گزارش دادند.

وی با بیان اینکه در این اجلاس با توجه به 24 سیاستی که در اقتصاد مقاومتی وجود دارد 12برنامه اتخاذ شد، گفت: همچنین واگذاری طرح های عمرانی با جذب مشارکت مردمی در راستای اتمام این طرح ها و آنچه که دولت باید به طرح های عمرانی کمک کند، در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت.

نوبخت با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهوری به هر چهار استان واقع در شمالغرب کشور و تصویب طرح ها و پروژه های مختلف در این استان ها، گفت: باید تمامی این پروژه ها تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و 500 واحد تولیدی غیرفعال در سطح ملی وجود دارد، افزود: برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید اقدامات شایسته ای انجام شده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: باید از شرایط پسابرجام برای بلندمت، میان مدت و به ویژه آنچه که می توانیم برای سال پایانی دولت یازدهم برنامه ریزی کنیم، به نحو احسن بهره مند شویم.

محمد باقر نوبحت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی امروز برای سفر یکروزه کاری در تبریز به سر می برد. وی علاوه بر حضور و سخنرانی در نشست شوراهای برنامه ریزی منطقه دو کشور از روند اجرایی پروژه قطارشهری تبریز هم دیدن کرد.