۰ نفر

بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره بین بانکی را تغییر نداد

۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۶
کد خبر: 135936
بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره بین بانکی را تغییر نداد

بانک مرکزی انگلیس به رغم نوسانات شدید مالی ناشی از برگزیت بعد از همه پرسی 23 ژوئن، و با وجود حدس گمان هایی درمورد تغییر سیاست های پولی و بانکی اش، روز پنجشنبه بر ثابت ماندن نرخ بهره بین بانکی دراین کشور تاکید کرد.

8 نفر از 9 عضو کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس( ام پی سی ) در نشست این کمیته در روز پنجشنبه، به ثابت ماندن نرخ بهره بین بانکی که هم اینک 0.5 درصد است، رای دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این برای هفتمین سال پیاپی است که بانک مرکزی انگلیس که برای اولین بار در سال 1694 تاسیس شده، نرخ بهره بین بانکی در این حد پایین ثابت نگه می دارد.

تصمیم بانک مرکزی انگلیس درحالی صورت می گیرد که همچنان نگرانی هایی از آثار منفی ناشی از نتایج همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) که منجر به برگزیت شد، همچنان وجود دارد.

تحلیل گران اقتصادی با توجه به نگرانی یاد شده و ادامه نوسانات بازارهای مالی و پولی ناشی از برگزیت، احتمال می دادند که بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره بانکی را از 0.5 درصد به حد صفر برسد.

به دنبال اعلام نظر بانک مرکزی انگلیس، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا افزایش یافت و به 1.3480 دلار رسید.

پوند انگلیس عصر روز چهارشنبه در بازار مبادلات ارزی، در برابر دلار آمریکا با 0.69 درصد کاهش، در مقابل 1.3162 دلار معامله شده بود.