۰ نفر

چین گفت و گوهای نظامی با آمریکا را لغو کرد

۱ مهر ۱۳۹۷، ۸:۳۱
کد خبر: 302296
چین گفت و گوهای نظامی با آمریکا را لغو کرد

چین در ادامه اعتراضات و انتقادات خود در ارتباط با تحریم های نظامی آمریکا علیه ارتش این کشور اعلام کرد دومین دور گفت و گوهای نظامی با آمریکا را لغو کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، 'هوانگ خه پینگ' جانشین کمیسیون نظامی مرکزی چین (CMC) روز یکشنبه از تحریم های اعمال شده ایالات متحده علیه ارتش این کشور انتقاد کرد و گفت: این گفت و گوها قرار بود از فردا دوشنبه تا روز چهارشنبه در پکن برگزار شود که لغو شده است.

او گفت: چین بلافاصله 'شن جین لانگ' فرمانده نیروی دریایی این کشور را که به منظور شرکت در بیست و سومین سمپوزیوم بین المللی نیروی دریایی به آمریکا سفر کرده است نیز به پکن فراخوانده است.

او گفت که همکاری نظامی میان چین و روسیه یک همکاری عادی بین دولت های مستقل است که با قوانین بین المللی مطابقت دارد.

'هوانگ' حرکت غیر منطقی ایالات متحده را 'نقض آشکار قوانین بین الملل' و 'نشانه ای شدید از هژمونیسم' نامید که به شدت به روابط چین و ایالات متحده و همچنین نیروهای دو کشور آسیب رسانده است.

'ژنگ زیگوانگ' معاون وزیر امور خارجه چین نیز امروز یکشنبه اعلام کرد «تری براستاد» سفیر آمریکا در پکن را به دلیل اعتراض به تحریم های واشنگتن علیه ارتش چین به بهانه خرید تسلیحات از روسیه احضار کرده است.

پیش از آن نیز «ووچیان» سخنگوی وزارت دفاع چین نیز در واکنش به تحریم آمریکا علیه شماری از نهادها و مقام‎های نظامی چینی، ضمن اعتراض جدی به این اقدام، خواستار تصحیح این اشتباه واشنگتن و لغو این تحریم ها شد.

آمریکا روز پنجشنبه گذشته در اوج جنگ تجاری با چین جبهه تازه ای علیه این کشور آسیایی گشود و بخشی از ارتش اژدهای زرد را به دلیل خرید تسلیحاتی از روس ها تحریم کرد.

«هدر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش «بخش توسعه تجهیزات -EDD » در وزارت دفاع چین را به دلیل خرید جنگنده های سوخوی Su-35 و سامانه دفاع موشکی S-400 از روسیه تحریم کرده است.

آمریکا گفته، «لی شانگفو» مدیر بخش توسعه تجهیزات را هم به دلیل خرید از شرکت تسلیحاتی «روسوبورون اکسپورت» روسیه تحریم می کند، این شرکت قبلا به دلیل حمایت از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در فهرست کاتسا قرار گرفته بود.

براساس این تحریم ها، تمام دارایی های بخش توسعه تجهیزات و دارایی های 'لی' در آمریکا توقیف می شود و دسترسی نهاد تحت امر او به بازارهای مالی جهانی نیز محدود خواهد شد.