۰ نفر

سازمان انرژی اتمی:

ایران استفاده از فناوری هسته‌ای را با عزمی مضاعف پیش می‌برد

۵ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۰۹
کد خبر: 469881
ایران استفاده از فناوری هسته‌ای را با عزمی مضاعف پیش می‌برد

سازمان انرژی اتمی تاکیدکرد: ایران با نگرش استفاده صلح آمیز از فناوری هسته‌ای، برنامه‌های خود را در حوزه‌های سلامت، کشاوزی، غذا، رادیودارو و ایزوتوپ‌های پایدار با عزمی مضاعف پیش می‌برد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سازمان انرژی اتمی ایران به مناسبت ۲۶ سپتامبر روز جهانی نابودی کامل تسلیحات هسته‌ای در رشته توییتی تاکید کرد: روز جهانی نابودی تسلیحات هسته‌ای، فرصتی برای اصلاح تفکر مستبد جهانی نسبت به موضوع استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است.

سازمان انرژی اتمی در این توییت افزود: امروز کشورهای زیادی روی به استفاده از انرژی هسته‌ای آورده‌اند، اما جمهوری اسلامی ایران با رویکردی شفاف بیشترین همکاری‌ها را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است که این موضوع حقانیت استفاده به حق از این انرژی را برای ملت ایران ثابت می‌کند.

سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد که این سازمان با نگرش استفاده صلح آمیز از فناوری هسته‌ای، برنامه‌های علمی خود را در حوزه‌های سلامت، کشاوزی، غذا، رادیودارو، ایزوتوپ‌های پایدار و… به طور دقیق و با عزمی مضاعف پیش می‌برد و تحریم‌های علمی دانشمندان هسته‌ای ایران در اصل راهبردی برنامه هسته‌ای (ایران) خللی ایجاد نخواهد کرد.

در این توییت آمده است: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند جمهوری اسلامی هرگز در پی تسلیحات هسته‌ای نیست و هرگز از حق ملت خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای چشم‌پوشی نخواهد کرد.