۰ نفر

استراتژی‌های معاملاتی مختلف در بازار کریپتو؛

سبک اسکالپینگ در کریپتو چگونه است؟

۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷
کد خبر: 683373
سبک اسکالپینگ در کریپتو چگونه است؟

سبک اسکالپینگ (Scalping)، بر کسب درآمد از نوسانات جزئی قیمت تمرکز دارد. اسکالپرهای کریپتو از این روش برای به دست آوردن سود از خرید رمزارزها سپس فروش سریع آن‌ها استفاده می‌کنند.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ اگرچه ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات خود شناخته می‌شوند، اما فرصت‌های مختلفی را به معامله گران می‌د‌هند تا سودی به دست آورند و دوباره سرمایه گذاری کنند. معامله اسکالپ یک استراتژی معاملاتی است که به اسکالپرها کمک می‌کند تا با مشاهده حرکات قیمت، ریسک کنند و از نوسانات مکرر قیمت نهایت استفاده را ببرند. در این مقاله این سبک معاملاتی، نحوه کارکرد آن در بازار ارزهای دیجیتال، مزایا و معایب آن در کریپتو، پیچیده بودن آن و میزان پول مورد نیاز برای معامله به سبک اسکالپینگ بحث خواهد شد.

اسکالپینگ چیست؟

معامله گران کریپتو اسکالپ با انجام معاملات متعدد در یک دوره کوتاه، سودهای کوچک را هدف قرار می‌دهند که منجر به بازده قابل توجهی با همین سودهای کوچک ‌شود. اسکالپرها بیشتر به دنبال رمزارزهایی با حجم معاملات بالا هستند. استراتژی‌ اسکالپینگ، حتی اگر یک استراتژی معاملاتی کوتاه مدت باشد، نیاز به دانش بازار دارد. برای درک تفاوت بین عرضه و تقاضا، اسکالپرها از اسپرد استفاده می‌کنند که شامل خرید به قیمت پیشنهادی و فروش به قیمت درخواستی است. اگر معامله‌گران آماده پذیرش قیمت‌های بازار باشند، این رویکرد امکان کسب سود را حتی زمانی که سفارش‌ها و فروش‌ها تغییر نمی‌کنند را فراهم می‌کند.

استراتژی اسکالپینگ چگونه کار می‌کند؟

اصطلاح اسکالپینگ در کریپتو چیست؟

نمودار، سرعت و ثبات عناصر مهمی هستند که اسکالپ را ممکن می‌کنند. به عنوان مثال، اسکالپرها از تجزیه و تحلیل تکنیکالی و شکاف‌های ارزشی مختلف ناشی از اسپرد پیشنهادات و درخواست‌ها استفاده می‌کنند. اسکالپرها در کریپتو سعی می‌کنند موقعیت خود را فقط برای مدت کوتاهی حفظ کنند و خطر مرتبط با تاکتیک را کاهش دهند.

علاوه بر این، معامله‌گرانی که از تکنیک‌های معاملاتی اسکالپ استفاده می‌کنند باید به سرعت واکنش نشان دهند تا از دقایق یا حتی ثانیه‌ها از نوسانات کوتاه‌مدت استفاده کنند. به این ترتیب، اسکالپرها می‌توانند در طول زمان به طور مداوم از مزایایی بهره‌مند شوند. اما کریپتو اسکالپرها چگونه کسب درآمد می‌کنند؟ ابزارهای مختلف معاملاتی اسکالپ که توسط اسکالپرهای کریپتو برای به دست آوردن سود مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از اهرم، معاملات در محدوده رنج، اسپرد بین قیمت پیشنهادی و درخواستی (bid-ask spread) و آربیتراژ.

  • اهرم: اهرم نشان می‌دهد که معامله گران چقدر از سرمایه خود برای افزایش حاشیه مشارکت می‌کنند. برخی از اسکالپرها از این روش برای افزایش سایز پوزیشن خود استفاده می کنند.

اصطلاح اسکالپینگ در کریپتو چیست؟

  • معاملات در محدوده رنج: معامله گران اسکالپ که در معاملات محدوده یک روند رنج شرکت می‌کنند، برای بسته شدن معاملات در محدوده‌های قیمتی از پیش تعیین شده، مراقب هستند. به عنوان مثال، برخی از اسکالپرها از دستور توقف-حد (Stop-Limit Order) استفاده می‌کنند که معامله را در ارزش‌های بازار آتی انجام می‌دهد.
  • اسپرد بین قیمت پیشنهادی و درخواستی: با به کارگیری این استراتژی، اسکالپرها می‌توانند از اختلاف قیمت قابل توجه بین بالاترین پیشنهاد خرید و کمترین درخواست فروش استفاده کنند.
  • آربیتراژ: با خرید و فروش یک دارایی در بازارهای مختلف، اسکالپرهای آربیتراژ می‌توانند از تفاوت قیمت بهره‌ مند شوند.

چگونه یک استراتژی معاملاتی اسکالپینگ کریپتو تنظیم کنیم؟

اصطلاح اسکالپینگ در کریپتو چیست؟

برای راه‌اندازی استراتژی معاملاتی اسکالپ در بازار رمزارزها، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. جفت‌های معاملاتی را انتخاب کنید: با توجه به نوسانات و نقدینگی ارزهای دیجیتال، جفت معاملاتی را انتخاب کنید که متناسب با مشخصات سرمایه‌گذاری ریسک-بازده شما باشد.
  2. یک پلتفرم معاملاتی را انتخاب کنید: هنگام انتخاب یک پلتفرم معاملاتی که جفت معاملاتی انتخابی شما را ارائه می‌دهد، جنبه‌های مختلفی مانند کارمزد معاملات، رابط کاربری، خدمات مشتری و غیره را در نظر بگیرید.
  3. ربات‌های اسکالپر را انتخاب کنید: اساس اسکالپینگ سرعت است. بنابراین، کسانی که با استفاده از نرم افزار معامله می‌کنند، دائماً پیشتاز هستند. همچنین، مدیریت دستی یک سبد سرمایه گذاری معمولاً زمان بر و مستعد خطا است.
  4. استراتژی‌های معاملاتی مختلف را امتحان کنید: قبل از اسکالپینگ، مطمئن شوید که استراتژی خود را با استفاده از تکنیک‌های مختلف معاملاتی، همانطور که در بخش بالا ذکر شد، به خوبی درک کرده‌اید.

مزایا و معایب اسکالپینگ

اصطلاح اسکالپینگ در کریپتو چیست؟

همه استراتژی‌های معاملاتی مزایا و معایبی دارند و اسکالپینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان مثال، خطر در اسکالپینگ به دلیل زمان کمی که معامله‌گر با پوزیشن است، کم است. علاوه بر این، اسکالپرهای کریپتو سعی نمی‌کنند از حرکات قابل توجه قیمت بهره ببرند. در عوض، آنها برای بهره بردن از حرکات کوچکی که مکررا اتفاق می‌افتد، تلاش می‌کنند. با این حال، از آنجایی که پاداش‌های هر معامله بسیار کم است، اسکالپرها به دنبال بازارهای با نقدینگی بیشتر هستند تا تعداد معاملات خود را افزایش دهند.

به گفته اقتصاددانان، خوش بین بودن در مورد اسکالپینگ ممکن است سودمند نباشد. به عنوان مثال، یک روش آزمایش شده‌ وجود ندارد که موفقیت را در حداقل ۹۰ درصد از موقعیت‌های معاملاتی اسکالپ، به خصوص در معاملات کریپتو، تضمین کند. علاوه بر این، اسکالپینگ اغلب به مهارت‌های تحلیلی پیشرفته نیاز دارد، همچنین لطفاً کارمزدهای معاملاتی را در نظر داشته باشید که بسته به حجم معاملات شما ممکن است بالا باشد.

معاملات اسکالپینگ در مقابل معاملات روزانه

برخلاف هولدینگ بلندمدت، معاملات روزانه (Day Trading) معامله‌گر را تشویق می‌کند تا روی تغییرات جزئی قیمت تمرکز کند. بنابراین، معاملات روزانه چه تفاوتی با معاملات اسکالپینگ دارند؟ یک معامله‌گر اسکالپینگ دارایی مالی را کمتر از ۵ دقیقه نگه می‌دارد و معمولاً می‌تواند معامله را برای ۲ دقیقه حفظ کند. از سوی دیگر، معامله‌گران روزانه معاملات را برای چندین ساعت و حتی چند روز انجام می‌دهند.

اصطلاح اسکالپینگ در کریپتو چیست؟

علاوه بر این، اسکالپرهای کریپتو در یک روز به طور معمول۱۰ یا ۱۰۰ معامله را باز می‌کنند تا سودهای قابل توجهی به دست آورند. در مقابل، معامله‌گران روزانه به تعداد کمی از معاملات در روز محدود می‌شوند. علاوه بر این، معامله گران روزانه گهگاه به تحلیل بنیادی تکیه می‌کنند، در حالی که اسکالپر‌ها فقط نیازمند دانش تحلیل تکنیکال است.

معاملات اسکالپ حتی با معاملات نوسانی (Swing Trading) نیز متفاوت است، زیرا اسکالپرها معاملات را برای چند ثانیه تا چند دقیقه نگه می‌دارند، در حالی که معامله گران نوسانی معمولاً موقعیت خود را برای چند روز تا هفته و حتی ماه حفظ می‌کنند. علاوه بر این، معاملات نوسانی شامل نظارت معقول و دانش استغاده از اخبار و رویدادهای تجاری است، در حالی که اسکالپینگ فقط نیاز به نظارت مداوم نمودار در طول موقعیت معاملاتی دارد و کاری به اخبار و رویدادهای تجاری ندارد.

آیا اسکالپ در کریپتو ارزشی دارد؟

توسعه توانایی شما در تفسیر نمودارها و گسترش درک خود از تاکتیک‌های مختلف تجارت کریپتو، کلید تبدیل شدن به یک اسکالپر ارزهای دیجیتال است. به طور کلی، اسکالپینگ می‌تواند تهاجمی و سخت باشد و ممکن است برای افراد آموزش ندیده، بسیار خسته کننده باشد. از آنجایی که بازده هر معامله بسیار ناچیز است، سرمایه قابل توجهی برای ایجاد نتایج معنادار مورد نیاز است.

اصطلاح اسکالپینگ در کریپتو چیست؟

از آنجایی که هیچ استراتژی معاملاتی در کریپتو وجود ندارد که برای همه مناسب باشد، باید از تکنیک‌هایی استفاده کرد که به بهترین وجه با سبد ریسک-بازده شما سازگار است. عدم اعتماد به توانایی‌های خود در هنگام برخورد با دارایی‌های پرخطر ممکن است در دراز مدت بی‌ثمر باشد. مهم ترین درسی که اسکالپرها باید بیاموزند مدیریت ریسک احتمالی است. در مقایسه با انتخاب نقاط ورودی و خروجی، انتخاب نحوه مدیریت ریسک می‌تواند تأثیر بسیار مهمتری بر عملکرد مالی سبد سرمایه گذاری داشته باشد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.