۰ نفر

فروش عمده اتریوم های هک شده FTX؛

قیمت اتریوم تا کجا سقوط می کند؟

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۴۲
کد خبر: 683013
قیمت اتریوم تا کجا سقوط می کند؟

پس از اینکه هکر FTX شروع به دامپ بازار کرد؛ قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ریزش ۷.۵ درصدی را تجربه کرد. در زمان نوشتن این گزارش، آدرس مرتبط با این تخلف، همچنان دارای بیش از ۲۰۰ هزار اتریوم است که بیش از ۲۲۳ میلیون دلار ارزش دارد. از این رو این اتفاق نشان می ‌دهد که قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ در هفته‌ های آینده شاهد فشار روند نزولی شدیدی باشد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ پس از اینکه رویترز در پایان هفته گزارش داد کمیسیون اوراق بهادار باهاما دارایی‌های متعلق به FTX واحد باهاما را توقیف کرده، هویت مالک آدرس در حال حاضر همچنان مورد بحث است. با این حال، شرکت بلاکچین Chainalysis گزارش داده که برخی از وجوه در واقع از FTX به سرقت رفته است.

پیش بینی قیمت اتریوم در حالی که هکر FTX شروع به دامپ کردن دارایی اتریوم ۲۰۰ میلیون دلاری کرده است

نمودار قیمت اتریوم

نمودار قیمت اتریوم در حال حاضر با کاهش شاخص قدرت نسبی آن (بنفش) در چند ساعت گذشته از ۴۰ به نزدیک به ۳۰ کاهش یافته است. این رمزارز، به احتمال زیاد در چند روز آینده به سقوط خود ادامه خواهد داد و ممکن است تا زمانی که نزدیک به ۲۰ نشود، دوباره شاهد رشد نباشد.

در همین حال، میانگین متحرک ۳۰ روزه اتریوم (قرمز) بیشتر از میانگین ۲۰۰ روزه (آبی) کاهش می‌یابد. باز هم، این احتمالا تا زمانی که سقوط بیشتری را تجربه نکند، متوقف نخواهد شد، به خصوص زمانی که حدود ۲۰۰ هزار اتریوم در انتظار فروش باشد.

صحبت از این ذخیره ارز دیجیتال به‌طور غیرقانونی، شایعاتی مبنی بر اینکه چه کسی ممکن است مسئول برداشتن آن باشد، زیاد است. در حالی که بسیاری در مورد "هک" FTX به گونه‌ای بحث می‌کنند که گویی این یک نقض امنیتی معمولی است، دیگران معتقدند که این نتیجه نوعی کار داخلی است.

این احتمالی است که با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر وجود «درپشتی» به سرمایه‌های مشتری، مدیرعامل این شرکت سم بنکمن-فرید، تأیید می‌شود و او را قادر می‌سازد تا رمزارزهای سپرده‌ شده را بدون هشدار به مکانیزم‌های گزارش خودکار آن جابجا کند.

در حالی که رگولاتور اوراق بهادار در باهاما تایید کرده است که وجوه FTX دریافت کرده است، دیگران مدعی شده‌اند یا توضیح می‌دهند که وجوهی که تنظیم کننده دریافت کرده جدا از ۲۰۰ هزار اتریوم است که در حال حاضر در یک کیف پول قرار دارد و به تدریج فروخته می‌شود.

در واقع، دزدیده شدن برخی از وجوه FTX با این واقعیت نشان داده شده است که صاحب کیف پول اتریوم فروش خود را آغاز کرده است. در زمان نوشتن این گزارش، آنها حدود ۵۰ هزار اتریوم را دامپ کرده‌اند که باعث شده قیمت اتریوم از حدود هزار و ۲۲۱ دلار در روز گذشته، به هزار و ۱۲۰ دلار در حال حاضر کاهش یابد.

در بیشتر موارد، فروشنده اتریوم را از طریق پل renBTC فروخته است که امکان تبدیل اتریوم به بیت‌کوین و بالعکس را فراهم می‌کند. برای این هکر، renBTC نقدینگی محدودی دارد، بنابراین توانایی آنها برای فروش ۲۰۰ هزار اتریوم از طریق این پل ممکن است بسیار محدود باشد.

توانایی آنها برای فروش تمام ETH "خود" بیشتر محدود خواهد شد، با این حال، به دلیل این واقعیت که خود FTX  که اکنون تحت مدیریت است از صرافی‌ها می‌خواهد تا برای توقف حرکت وجوه همکاری کنند.

علاوه بر این، پروتکل Ren همچنین مسدود کردن مینت جدید renBTC را اعلام کرده است، به این معنی که ممکن است ریسک فروش مستقیم اتریوم را بپذیرد.

به این ترتیب، هیچ تضمینی وجود ندارد که مالک آدرس مورد نظر در فروش تمام 200 هزار اتریوم موفق باشد. از این رو، آسیب به قیمت اتریوم ممکن است محدود باشد و به زیر هزار دلار سقوط نکند.