۰ نفر

تاییدیه‌های پایان بازار نزولی ارزهای دیجیتال؛

برای صعودی شدن بیت‌ کوین چه چیزی نیاز است؟

۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰
کد خبر: 682418
برای صعودی شدن بیت‌ کوین چه چیزی نیاز است؟

توییت اخیر پلتفرم سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که برای چرخش بازار رمزارزها چه چیزی لازم است. سقوط اخیر FTX ممکن است شوک‌های طولانی مدتی را در صنعت کریپتو ایجاد کند، اما دو محرک رشد در نمودار روزانه بیت‌کوین وجود دارند که اگر فعال شوند، ممکن است بازار صعودی شود.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ سنتیمنت، شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاکچین، دیروز نموداری را در توییتر منتشر کرد که نشان می‌دهد چه چیزی برای یک چرخش در بازار کریپتو لازم است تا از آخرین ریزش مربوط به FTX و دیگر پلتفرم‌های مبادلات بازیابی شود. طبق این توییت، رمزارزها معمولاً زمانی رشد می‌کنند که مبادلات اصلی و کانونی نباشند.

از آنجایی که فروپاشی FTX یکی از تاثیرگذارترین فروپاشی‌های مبادله‌ای است که تاکنون در نظر گرفته می‌شود، امواج شوک فروپاشی ممکن است "موج‌های شوک ماندگار" به جا بگذارند. این توییت اضافه کرد که چرخش کلیدی برای بازار کریپتو زمانی خواهد بود که تمرکز از توکن‌های مبادله‌ای دور شود و به سمت رهبر بازار کریپتو، بیت‌کوین (BTC) برگردد.

BTC

تسلط اجتماعی BTC (بحث درباره رمز‌ارزها) در مقایسه با قیمت آن (منبع: Santiment).

همانطور که در نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط سنتیمنت در توییتر دیروز مشاهده می‌شود، قیمت بیت‌کوین به طور تاریخی در زمان‌هایی که سلطه اجتماعی توکن‌های مبادله‌ای افزایش می‌یابد، کاهش یافته است. طبق داده‌های سایت کوین مارکت کپ، در زمان انتشار این متن، قیمت بیت‌کوین به ۱۶۷۹۶ دلار پس از افزایش ۱.۴۳ درصدی قیمت در ۲۴ ساعت گذشته می‌رسد. علاوه بر تقویت قیمت بیت‌کوین در برابر دلار آمریکا، همچنین توانست در برابر اتریوم (نسبت به اتریوم) ۰.۵۹ درصد در همان بازه زمانی تقویت شود.

نمودار2

نمودار روزانه برای BTC/USDT.

قیمت بیت‌کوین در حال حاضر توسط خط ۹ EMA روزانه (با رنگ مشکی در نمودار)، در محدوده پایین این شاخص نگه داشته شده است. البته لازم به ذکر است قیمت بیت‌کوین یکبار سعی کرد از خط ۹ EMA عبور کند، اما با مقاومتی روبرو شد که این تلاش را متوقف کرد، همانطور که توسط کندل آخر با شدوی نسبتاً بلند مشخص شده است، این امر قابل مشاهده است.

محرک‌های صعودی بالقوه‌ای که سرمایه گذاران باید مراقب آن‌ها باشند و به عنوان تاییدیه رشد بیت‌کوین در نظر بگیرند، عبارتند از: اولی، خط اندیکاتور مکدی (MACD) روزانه (خط قرمز رنگ در اندیکاتور) از خط سیگنال مکدی روزانه (با رنگ آبی در اندیکاتور) باید عبور ‌کند و دومی، خط شاخص RSI روزانه (خط بنفش رنگ در اندیکاتور) به بالای خط RSI SMA روزانه (خط زرد رنگ) عبور کند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.