۰ نفر

شاخص قیمت رمزارز برتر نشان می‌دهد؛

بیت کوین ۲۰ هزار دلاری «بسیار ارزان» است!

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۲۱
کد خبر: 678456
بیت کوین ۲۰ هزار دلاری «بسیار ارزان» است!

تنها یک بار پیش از این، بیت‌کوین در مقایسه با هش‌ریت ارزش بسیار خوبی داشته است - و این حتی قبل از بالاترین رکورد قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ بوده است.

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ شاخص قیمت بیت‌کوین نسبت به قبل از بازار صعودی ۲۰۱۷ به پایین ترین حد خود بازگشته است . شاخص قیمت بیت‌کوین که توسط، چارلز ادواردز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Capriole معرفی شده، اکنون در پایین ترین سطح خود به سر می‌برد.

شاخص قیمت قیمت بیت‌کوین چیست؟

بنا به گفته ادواردز شاخص قیمت بیت کوین از نسبت ارزش بازار بیت‌کوین به نرخ هش‌ریت اندازه گیری می‌شود - دو معیار اساسی که در مقایسه با یکدیگر، بینش های کلیدی قیمت برای بیت کوین را ارائه می‌کنند.

از آنجایی که معیارهای آن‌چین برای ترسیم یک کف کلاسیک کلان برای بیت‌کوین همگرا شده‌اند، ادوارد پیشنهاد می‌کند که بیت‌کوین حتی بیش از آنچه که سرمایه گذاران معمولی فکر می‌کنند، در محدوده بیش از حد فروش  و به معنای بهتر قیمت آن در این محدوده از نظر فاندامنتال ارزان است.

همانطور که ادواردز توضیح می‌دهد، هر چه شاخص پایین‌تر باشد، بیت کوین «ارزان‌تر» است –  یعنی نرخ هش بیشتری برای ایمن کردن کوین های ارزان قیمت اعمال می‌شود.

در حالی که او هشدار می‌دهد که این "توصیه سرمایه گذاری نیست"، این پیامدهایی برای خریداران احتمالی دارد - بخش عمده ای از ارزش تحقق نیافته در قیمت بیت‌کوین در میزان کار انجام شده برای تامین امنیت عرضه بیت‌کوین، در طول سرکوب قیمت نهفته است.

در حال حاضر، نرخ هش شبکه بیت‌کوین نزدیک به بالاترین حد تاریخ است، در حالی که قیمت آن نسبت به بالاترین رکورد خود در نوامبر ۲۰۲۱ حدود ۷۵ درصد کاهش یافته است.

ادواردز اظهار داشت: «امروز ما شاهد دومین مقدار پایین‌ برای شاخص قیمت بیت‌کوین در کل تاریخ قیمت بیت‌کوین هستیم.»

این بدان معناست که به طور نسبی، بیت کوین با توجه به مقدار انرژی که در قدرتمندترین شبکه کامپیوتری جهان استفاده می‌شود، فوق العاده ارزان است.

بیت کوین  ۲۰ هزار دلاری «بسیار ارزان» است!

افزایش نرخ هش بیت کوین همچنان ادامه دارد

شاخص اثبات کار (PoW)، به الگوریتم استخراج شبکه بیت‌کوین و توانایی آن برای ذخیره و رشد ارزش در طول زمان بر اساس فعالیت های تولیدی می‌پردازد. استاندارد بیت‌کوین، کتاب اصلی توسط استاد دانشگاه سیفدین آموس، به شدت بر این ایده تمرکز دارد.

در همین حال، برعکس سناریوی فعلی، که در آن قیمت در مقایسه با کار انجام شده بالا است، در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ بازار صعودی رخ داد.

در سال ۲۰۲۱، قیمت بیت‌کوین دچار چندین صعود، به ترتیب در آوریل و نوامبر شد، اما هیچ کدام با شاخص قیمت بیت‌کوین ادواردز در قله های قبلی مطابقت نداشت.

بیت کوین  ۲۰ هزار دلاری «بسیار ارزان» است!

همانطور که کوین تلگراف گزارش داده، استخراج کنندگان بیت کوین با وجود رشد قارچ گونه نرخ هش به دلیل کم شدن حاشیه سودشان، زیر استرس زیادی قرار دارند.

تابستان پیش از این شاهد دوره‌ای از "ناامیدی" در استخراج بیت‌کوین در زمان سقوط آزاد قیمت آن بودیم و درآمد ماینرها به شدت کاهش یافته بود که بر اساس آنچه که ادواردز می‌گوید شواهدی از بهبودی در ماه آگوست در آن در جریان است.

بیت کوین  ۲۰ هزار دلاری «بسیار ارزان» است!