۰ نفر

قاضی فدرال دستور بررسی داد؛

پروژه سلسیوس کلاهبرداری بود؟

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۰
کد خبر: 678400
پروژه سلسیوس کلاهبرداری بود؟

قاضی فدرال ناظر بر پرونده سلسیوس خواستار تحقیقاتی شده است تا مشخص شود آیا این شرکت مانند یک طرح پانزی و کلاهبرداری عمل کرده است یا خیر؟

اقتصاد آنلاین مهرداد فرامهر؛  قاضی ناظر بر پرونده ورشکستگی سلسیوس به بازرس و کمیته رسمی طلبکاران سلسیوس دستور داده است تا تعیین کنند که چه کسی تحقیقات در مورد بررسی عملکرد پانزی بودن این شرکت را هدایت می کند.

این دستور در جلسه 1 نوامبر در پاسخ به ادعاهای مشتریان مبنی بر اینکه سلسیوس از دارایی های کاربران جدید برای پرداخت سود و تسهیل برداشت به کاربران فعلی استفاده کرده است و در نتیجه با تعریف قانونی طرح پانزی مطابقت دارد، صادر شده است.

قاضی این پرونده، پس از درخواست‌ها برای شفافیت بیشتر در عملیات این شرکت مانند روش‌های پرداخت مالیات و چرایی انتقال برخی از مشتریان به حساب‌های مختلف، انتصاب یک بازرس مستقل را در 9 سپتامبر تایید کرده بود تا جنبه‌های کار شرکت سلسیوس را بررسی کند.

این اولین بار نیست که این شرکت وام دهنده در حال جنگیدن با اتهام فعالیت مانند یک طرح پانزی می شود، چرا که قبلا پروتکل تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) KeyFi  در 7 جولای سلیسیوس را با طرح شکایتی متهم به رفتار مانند یک طرح پانزی کرده بود.

سلسیوس  در 13 جولای ورشکستگی خود را به استناد سقوط ارزش کریپتو و تصمیمات ضعیف در مدیریت دارایی‌ها اعلام کرده بود و از آن زمان پرونده‌اش از طریق سیستم دادگاه در حال پیگیری است.

همچنین در جلسه اول نوامبر، قاضی فدرال، مارتین گلن، به سلسیوس اعلام کرد که آنها باید جزئیات بیشتری را در درخواست 11 اکتبر خود برای پرداخت نزدیک به 3 میلیون دلار به 62 کارمند خود به عنوان بخشی از طرح حفظ کارکنان کلیدی (KERP) لحاظ کنند.

گلن به بخشی از اقدام سلیسیوس اشاره می کند که شرکت کنندگان در جوایز این شرکت را مشخص می کند، جایی که تمام جزئیات مربوط به افراد از جمله حقوق و شرح شغل در دسترس عموم است و این اطلاعات توسط این شرکت اصلاح شده اند.

بازرس قانونی فدرال ایالات متحده در 27 اکتبر اعتراضی به طرح حفظ از کارکنان کلیدی (KERP)  تسلیم کرده بود و به دلیل عدم وجود معیارهای قابل شناسایی در این طرح، برای تضمین چنین طرح پاداش گران قیمتی و اینکه این طرح مانع از بحث طرف‌های ذینفع برای بررسی اینکه آیا برخی از شرکت‌کنندگان می‌توانند خودی یا نیروی شرکت در نظر گرفته شوند یا خیر، اعتراض کرده بود و بنابراین در خواست این شرکت برای طرح حفظ از کارکنان کلیدی یا (KERP)  را واجد شرایط ندانسته بود.