۰ نفر

تغییر سیاست های فدرال رزرو ادامه دارد؛

افزایش نرخ بهره برای بیت کوین به چه معنی است؟

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۵۷
کد خبر: 678164
 افزایش نرخ بهره برای بیت کوین به چه معنی است؟

نشست FOMC در حال حاضر دارای بالاترین اهمیت برای بازارهای مالی، از جمله بیت کوین است. با توجه به اینکه امروز و فردا، اول و دوم نوامبر نشست فدرال رزرو برگزار می شود و تنها چند ساعت به برگزاری این اتفاق مهم باقی مانده حالا همه نگاه ها به سمت نشست فدرال رزرو است. روندهای قبلی افزایش نرخ بهره و این واقعیت که تورم به عنوان یک تهدید برجسته باقی می ماند، منجر به چشم انداز منفی برای نشست FOMC شده است. انتظار میرود که نرخ بهره افزایش دیگری را شاهد باشد که بدون شک تأثیر عمیقی بر بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

اقتصاد آنلاین_ مهرداد فرامهر؛ نشست بعدی FOMC طبق برنامه رسمی در تاریخ ۱ تا ۲ نوامبر برگزار خواهد شد. این نشست مهم تقریباً هر یک تا دو ماه یک بار اتفاق میافتد و به این دلیل مهم است که در این نشست است که فدرال رزرو تصمیم میگیرد در رابطه با اقتصاد و حفظ سلامت آن چه کاری انجام دهد.

برخلاف سالهای گذشته، سال ۲۰۲۲ نه تنها برای اقتصاد ایالات متحده، بلکه برای اقتصادهای سراسر جهان سال بسیار سختی بوده است. نرخ تورم به سطوحی رسیده است که در دهههای گذشته مشاهده نشده بود و فدرال رزرو مجبور شد سیاستهای خود را در پاسخ به این امر تشدید کند.

افزایش نرخ بهره در چند ماه گذشته امری عادی و در بیشتر موارد بالاتر از حد انتظار بوده است. این بار، وو بلاک چین گفته است که افزایش نرخ بهره مورد انتظار ۷۵ BPS است، با احتمال ۸۱٪ این اتفاق میافتد. اگر نتایج نشست فدرال رزرو به این شکل رقم بخورد، این چهارمین افزایش متوالی نرخ بهره به میزان ۷۵ صدم درصد توسط فدرال رزرو خواهد بود که می تواند پیامدهای منفی برای دارایی های موجود در فضای کریپتوبی مانند بیت کوین داشته باشد.

بیت کوین چگونه واکنش نشان خواهد داد؟

عملکرد گذشته بیت کوین در رابطه با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو اغلب میتواند راهنمایی برای انتظارات در آینده باشد. اگر پیشبینی فعلی برای افزایش ۰.۷۵ درصد دیگر نرخ بهره درست از آب درآید، هفته بسیار پرنوسانی برای بیتکوین و بازار کریپتو خواهد بود.

در سپتامبر، زمانی که فدرال رزرو آخرین بار نرخ بهره را افزایش داد، قیمت بیت کوین واکنشی کاملا منفی را به این خبر در پیش گرفت. در واقع، با توجه به اینکه قیمت بیت کوین در یک دقیقه بیش از ۵ درصد کاهش یافته بود، این بی ثبات ترین واکنش بیت‌کوین به جلسه FOMC  در چهار مرتبهای است که نرخ بهره در آمریکا افزایش یافته بود.

انتظار میرود افزایش دیگر نرخ بهره در این هفته منجر به نوسانات بیشتر در بازار شود. همچنین این نوسانات احتمالا همزمان با دریافت سود برخی از معامله گرانی خواهد بود که بیت‌کوین را از زیر بیست هزار دلار خریداری کرده اند. در حال حاضر بیت کوین به بالای ۲۰۰۰۰ دلار رسیده است و تلاش می کند که کف حمایتی ماه های گذاشتهی خود را در محدوده بیست هزار دلار تثبیت کند. این اعلام خبر منفی برای افزایش نرخ بهر می تواند آخرین نقطه ای باشد که پادشاه ارزهای دیجیتال را بار دیگر به زیر ۲۰۰۰۰ دلار بازگرداند.

با این حال، انتظار نمی رود افزایش نرخ بهره به طور نامحدود ادامه یابد. این احتمال وجود دارد که سال ۲۰۲۳ شاهد معکوس شدن این روند باشد که فرصتی برای رشد برای دارایی های ریسکی مانند بیتکوین ایجاد میکند.