۰ نفر

تلاش برای تحقق بلاک‌چین سبز؛

کاهش بیش از ۹۹.۹ درصد از برق مصرفی اتریوم بعد از مرج

۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۳۱
کد خبر: 677329
کاهش بیش از ۹۹.۹ درصد از برق مصرفی اتریوم بعد از مرج

قبل از آپدیت مرج در سال ۲۰۲۲، مصرف انرژی اتریوم بین ۴۶.۳۱ تراوات ساعت تا ۹۳.۹۸ تراوات ساعت در سال متغیر بود.

اقتصادآنلاین- شیما احمدی؛ آپدیت مرج که تا به امروز یک از مهم‌ترین آپدیت‌های بلاک‌چین در اتریوم محسوب می‌شود، بلافاصله مصرف انرژی این شبکه را تا ۹۹.۹ درصد کاهش داد. در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲، بلاک‌چین اتریوم، از اثبات کار یا POW به مکانیسم اجماع اثبات سهام یا POS در تلاش برای رسیدن به یک بلاک‌چین سبز، انتقال پیداکرد و نتیجه‌ای که به دنبال داشت، کاهش فوری و پرسرعت مصرف انرژی کل شبکه اتریوم بود. 

نمودار2 ارز دیجیتال

شاخص مصرف انرژی اتریوم

قبل از آپدیت مرج در سال ۲۰۲۲، مصرف انرژی اتریوم بین ۴۶.۳۱ تراوات ساعت در سال تا ۹۳.۹۸ تراوات ساعت در سال متغیر بود و کمترین مصرف انرژی برای اتریوم در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۹ با ۴.۷۵ تراوات ساعت در سال ثبت شد. 

نمودار1 ارز دیجیتال

برآورد مصرف انرژی سالانه در تراوات ساعت در سال برای صنایع مختلف

در ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲، یعنی روز مرج اتریوم، انرژی این رمزارز بیش از ۹۹.۹ درصد کاهش یافت و همچنان نیز مصرف انرژی پایینی دارد. در نتیجه ردپای کرین شبکه در حال حاضر ۰.۱ میلیون تن دی‌اکسید کربن  (MtCO۲) در سال است. هنگامی که این روند به تراکنش‌های تک اتریوم تفسیر می‌شود، مصرف برق به ۰.۰۳ کیلو وات ساعت و اثر کربن به ۰.۰۱ کیلوگرم دی‌اکسید کربن می‌رسد که به گفته digiconomist، انرژی آن، معادل انرژی مصرف شده هنگام تماشای دو ساعت ویدیو در یوتیوب است. 

علی‌رغم جشن‌هایی که پیرامون انتقال اتریوم به PoS یا همان اثبات سهام برگزار شد، اعضای انجمن نگرانی‌هایی را در رابطه با متمرکز بودن بلاک‌چین و بررسی‌های نظارتی بالاتر مطرح کردند. 

جنبه تمرکز بلافاصله پس از ادغام آشکار شد، زیرا ۴۶.۱۵ درصد از مشکلات ذخیره داده، پردازش تراکنش‌ها و افزودن بلاک‌های جدید بلاک‌چین‌ را می‌توان تنها به سمت نسبت داد. 

درحالی‌که طرفداران اتریوم ادعا می‌کنند که هر فردی با اتریوم ۳۲ می‌تواند ولیدیتور شود، مهم است که توجه داشته باشید که ۳۲ اتریوم یا حدود ۴۱ هزار و ۴۱۶ دلار برای یک فرد مبتدی یا معامله‌گر معمولی، مبلغ کمی نیست.