۰ نفر

بریتانیا به دنبال توسعه فناوری رمزارزها؛

نخست وزیری ریشی سوناک، پیروزی بزرگ برای ارزهای دیجیتال؟

۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 677135
نخست وزیری ریشی سوناک، پیروزی بزرگ برای ارزهای دیجیتال؟

ریشی سوناک به عنوان جوان‌ترین نخست‌وزیر بریتانیا در بیش از ۲۰۰ سال گذشته روی کار آمده است که وی به بازار رمزارزها نیز علاقه دارد. بر همین اساس طی یک نظرسنجی، اخیرا بانک آمریکا نشان داد، سرمایه‌گذاران جوان نسبت به همتایان قدیمی‌تر خود ترجیح می‌دهند تا به میزان قابل توجهی از پرتفوی خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص دهند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ در بریتانیا، افرادی که در گروه سنی 21 تا 42 سال قرار دارند، احتمالاً بیشتر بر این باورند که کریپتو بیشترین فرصت‌ها را برای رشد ارائه می‌کند و به طور متوسط ​​15 درصد از پرتفوی خود در مقایسه با 2 درصد سرمایه‌گذاری شده توسط افراد بالای 42 سال انجام می شود را به سرمایه‌گذاری‌های کریپتو اختصاص می‌دهند.

البته تفاوت این است که ریشی سوناک برخلاف بسیاری از همتایان خود، می تواند این صنعت را به روش های کاملاً جدید و هیجان انگیز پیش ببرد.

 او می تواند قوانین جدیدی را پیشنهاد کند، مقررات خوبی صادر کند و ایده های جدید را پیش ببرد. سوناک می‌تواند راه را برای گذار از Web2 به Web3 هموار کند.

سوناک به عنوان وزیر خزانه داری بریتانیا گفته بود: من قصد دارم بریتانیا را به یک مرکز جهانی برای فناوری دارایی های رمزنگاری شده تبدیل کنم.

این فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد وقتی که به عنوان وزیر دارایی در زمان نخست‌وزیر سابق بوریس جانسون خدمت می‌کرد، چندین طرح مرتبط با رمزارز را به عنوان بخشی از دستور کار کلی با هدف عادی‌سازی و پیشرفت اکوسیستم رمزارز در بریتانیا انجام داد.

نخست وزیری ریشی سوناک، پیروزی بزرگ برای ارزهای دیجیتال؟

در سال 2020، سوناک اعلام کرد که قصد دارد فناوری‌های مالی مانند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) و استیبل کوین‌ها را در اولویت قرار دهد تا به این کشور اجازه دهد همگام با زمان باشد، یا به قول او، از صنعت خدمات مالی بریتانیا اطمینان حاصل کند که همیشه در خط مقدم فناوری و نوآوری قرار دارد.

در سال 2021، او نیاز به اصلاحات "برای حمایت از پذیرش ایمن دارایی های رمزنگاری شده و استیبل کوین ها" را شناسایی کرد و تا آنجا پیش رفت که بانک انگلستان امکان ایجاد CBDC را بررسی کند.

در بهار امسال، او دستور داد تا یک NFT تحت حمایت دولت را با هدف نمایش رویکرد آینده‌نگر این موسسه راه‌اندازی کند و او قانونی را معرفی کرد تا استیبل کوین‌ها به‌عنوان شکل معتبر پرداخت به رسمیت شناخته شود.

مهم تر از همه او به تدوین لایحه خدمات مالی و بازار کمک کرد. این لایحه پیشنهادی، به دنبال ارتقای موقعیت بریتانیا به‌عنوان یک رهبر جهانی در خدمات مالی است.

 اولین گام و در عین حال گامی حیاتی به سوی تحقق این لایحه پیشنهادی حرکت به سمت فناوری‌هایی مانند ارزهای دیجیتال و بلاک چین است.

به نظر می آید اولین گام‌های این نخست‌وزیر در ماه‌های آینده برای ارزهای دیجیتال، قانون گذاری آنها خواهد.

سوناک در این باره قبلا گفته بود: با تنظیم مؤثر قانون، ما می‌توانیم به کسب و کارها اعتماد به نفس لازم برای فکر و سرمایه‌گذاری بلندمدت را بدهیم.

وقتی که اتحادیه اروپا و کاخ سفید به دنبال قانون گذاری و تعیین چارچوب برای بازار رمزارز هستند، این می تواند یک نشانه عالی برای کل صنعت ارز دیجیتال باشد.

 تا سال 2023، ما می‌توانیم به یک چشم‌انداز جهانی کاملاً متفاوت از ارزهای دیجیتال نگاه کنیم، منظری که پیشرفته‌تر، تنظیم‌شده‌تر و گسترده‌تر شده است.