۰ نفر

با وجود چالش‌های قانون‌گذاری در صنعت رمزارزها؛

بریتانیا با به رسمیت شناختن کریپتو موافقت کرد!

۳ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۳۶
کد خبر: 676519
بریتانیا با به رسمیت شناختن کریپتو موافقت کرد!

ریشی سوناک، نخست وزیر جدید بریتانیا، طرفدار صنعت رمزنگاری است، زیرا در نظر دارد بریتانیا را به یک مرکز نوآوری ارزهای دیجیتال تبدیل کند. در همین راستا، بریتانیا به رسمیت شناختن کریپتو به عنوان ابزارهای مالی تحت نظارت رأی موافق داد.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ اقتصاد انگلستان رو به زوال است. به طوری که شهروندان با انبوهی از مسائل همزمان، از نگرانی‌های تورمی گرفته تا بحران انرژی، درگیر بوده‌اند. در میان همه اینها، نخست وزیر بریتانیا لیز تراس (Liz Truss) در پایان هفته گذشته استعفای خود را اعلام کرد.

ریشی سوناک (Rishi Sunak) اکنون سمت نخست وزیری را بر عهده گرفته است. سوناک طرفدار صنعت رمزنگاری است، زیرا در نظر دارد بریتانیا را به یک مرکز نوآوری ارزهای دیجیتال تبدیل کند. در میان این وضعیت، قانونگذاران در بریتانیا به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال به عنوان ابزارها و محصولات مالی تحت نظارت رای دادند.

ایده‌ای که در حین بحث درباره این لایحه مطرح شد

این لایحه توسط مجلس عوام که مجلس پارلمان بریتانیا است، تصویب شد. لایحه مطرح شده برای مطالعه خط به خط در مرکز خدمات مالی و بازارهای بریتانیا مورد بحث قرار گرفت. این لایحه همچنین در مورد گنجاندن ارزهای دیجیتال به عنوان خدمات مالی تنظیم شده که توسط اندرو گریفیث (Andrew Griffith)، وزیر خدمات مالی و شهری، ارائه شده بود، بحث کرد. همچین لایحه مذکور شامل جزئیات نظارتی برای گنجاندن استیبل کوین‌ها است.

بریتانیا با رسمیت شناختن کریپتو موافقت کرد!1

در این باره گریفیث اشاره می‌کند: "موضوع در اینجا این است که با آنها [ارزهای دیجیتال] مانند سایر اشکال دارایی‌های مالی رفتار کنیم و آنها را ترجیح ندهیم، بلکه برای اولین بار آنها را در محدوده مقررات قرار دهیم".

این اقدام در صنعت ارزهای دیجیتال، در صورت اجرا، امکان نظارت بر تبلیغات کریپتو را فراهم می‌کند و همچنین بر شرکت‌های کریپتویی غیرمجاز تأثیر خواهد گذاشت.

گریفیث همچنین بیان کرد که خزانه داری با سهامداران مختلف و پرسنل صنعت برای اجرای چارچوب و ارزیابی خطرات و مزایای آن مشورت خواهد کرد. در حال حاضر، مقررات باید مجوز نهایی را از مجلس اعیان دریافت کند. این به عنوان آخرین تاییدیه‌‌ی قدرت در دستان پادشاه سلطنتی چارلز سوم، مورد نیاز است.

بریتانیا با رسمیت شناختن کریپتو موافقت کرد!2

لازم به ذکر است که این اخبار در زمانی منتشر می‌شود که کشورهای رویایی به دنبال اثبات خود به عنوان هاب کریپتوکارنسی هستند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.