۰ نفر

با رشد چشمگیر صنعت وب ۳؛

پیش بینی افزایش چشمگیر GDP هند با استفاده از وب ۳

۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبر: 675930
پیش بینی افزایش چشمگیر GDP هند با استفاده از وب ۳

به دنبال رشد ۳۷ برابری وب ۳ از سال ۲۰۲۰، انتظار می‌رود این صنعت تا سال ۲۰۳۲، ۱.۱ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی (GDP) هند تزریق کند. رشد انفجاری وب ۳ در این کشور توسط عوامل متعددی از جمله؛ استعداد بزرگ، نرخ پذیرش بالا و توسعه محصول برای بازارهای جهانی، پشتیبانی می‌شود.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ انتظار می‌رود رونق جهانی صنعت وب ۳ در دهه آینده ۱.۱ تریلیون دلار به اقتصاد هند اضافه کند و از شتاب سرمایه گذاری مبتنی بر بیش از ۴۵۰ استارت آپ داخلی از جمله CoinDCX، پالیگان و CoinSwitch حمایت کند. یک مطالعه اخیر از انجمن ملی شرکت‌های نرم‌افزار و خدمات (NASSCOM)، یک انجمن تجاری و غیر دولتی هندی و گروه حمایتی، موقعیت هند را به ‌عنوان یک بازیگر پیشرو جهانی در بازار وب ۳ به دلیل عوامل متعددی از جمله، وجود استعدادهای زیاد در این کشور، نرخ پذیرش و توسعه محصول برای بازارهای بین المللی، برجسته کرد.

اکوسیستم استارت آپی

عکس فوری از اکوسیستم استارت آپی وب ۳ هند در سال ۲۰۲۲. منبع: NASSCOM.

مجمع مشارکت استراتژیک ایالات متحده و هند (USISPF) تخمین زد که "وب ۳ می‌تواند ۱.۱ تریلیون دلار ارزش اقتصادی جدید به تولید ناخالص داخلی هند در ۱۰ سال آینده اضافه کند".

وب 3

سرمایه گذاری در استارت آپ‌های وب ۳ در کشور هند. منبع: USISPF و NASSCOM.

علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های وب ۳ هندی با افزایش ۳۷ برابری در دو سال گذشته، پذیرش کریپتو را دنبال کرده است. رشد انفجاری وب ۳ در کشور بیشتر توسط یک مجموعه از استعداد فزاینده پشتیبانی می‌شود که باعث می‌شود شکاف تقاضا-عرضه هند در مقایسه با ایالات متحده آمریکا، چین و بریتانیا به کمترین میزان خود برسد. علاوه بر این، هند در زمینه مهارت‌های مجدد در فناوری‌های جدیدتر رتبه اول را دارد که در فناوری‌های نوظهور مانند وب ۳ و بلاکچین از اهمیت بالایی برخوردار است.

بازارهای جهانی

توزیع استعداد جهانی وب ۳. منبع: OKX و NASSCOM.

تصویر بالا مجموعه استعدادهای جهانی وب ۳ را نشان می‌دهد و بیانگر این است که ایالات متحده و چین بر هند چیره شده‌اند. با این حال، این مطالعه برآورد می‌کند که انتظار می‌رود استخر استعداد وب ۳ هند سریع‌ترین نرخ رشد را در ۱ تا ۲ سال آینده تجربه کند.

استارت اپ

 مناطق تمرکز برای استارت آپ‌های وب ۳ هندی. منبع: Zinnov ConNXT Research & Analysis.

اکوسیستم وب ۳ هندی به انواع برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی پاسخ می‌دهد و تقریباً ۶۰ درصد از استارتاپ‌های محلی برنامه‌های توسعه‌ای خود در خارج از هند گسترش دادند. به عنوان مثال؛ غول تجارت الکترونیک هند، فلیپ کارت (Flipkart) اخیراً یک فضای متاورس، به نام فلیپ‌ورس (Flipverse)،  راه اندازی کرده است تا مردم محلی بتوانند کالاهای خود را از برندهایی مانند Puma و Nivea خریداری کنند. فلیپ‌ورس با همکاری سازمان انکوباتوری Polygon-eDAO توسعه یافته است و از مجموعه‌های دیجیتالی پشتیبانی می‌کند و در پلتفرم جدید خرید آنلاین Flipkart، FireDrops در دسترس خواهد بود.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.