۰ نفر

اجرای دستورالعمل های مربوط به ارز دیجیتال در جهان؛

رییس گروه ۲۰ به دنبال توسعه رمزارزها

۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳
کد خبر: 674440
رییس گروه ۲۰ به دنبال توسعه رمزارزها

وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، برنامه هند را برای توسعه دستورالعمل های عملیاتی استاندارد (SOP) برای ارزهای دیجیتال در زمانی که ریاست‌ گروه G۲۰ را بر عهده دارد، فاش کرد.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ نیرمالا سیتارامان قبلاً خواستار همکاری جهانی برای تصمیم گیری در مورد آینده کریپتو شده بود و در برابر پذیرش رمزارزها به دلیل خطرات آن برای ثبات مالی محتاط بود.

 با این حال، در صحبت با خبرنگاران محلی هند در 15 اکتبر، او تایید کرد، این (کریپتو) نیز بخشی از موضوع هند (دستور کار در دوره ریاست G20) خواهد بود.

دستورالعمل عملیاتی استاندارد (SOP) سندی حاوی دستورالعمل های گام به گام برای راهنمایی کارکنان در مورد نحوه انجام یک فرآیند فنی و تکراری در یک سازمان است.

G20 یا گروه 20، یک مجمع جهانی برای پرداختن به مسائل عمده مرتبط با اقتصاد جهانی است. به گفته نیرمالا سیتارامان، هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند به طور موثر رمزارزها را مدیریت یا تنظیم کند.

 او افزود: دارایی های رمزنگاری شده به دلیل ماهیت غیرمتمرکز غیرقابل کنترل هستند و ما باید با همکاری دیگر کشورها این مشکل را تبدیل به فرصت کنیم. سیتارامان افزود پلتفرم ها و صرافی های رمزارز حتما برای فعالیت باید مجوزهای دولتی را دریافت کنند.

سیتارامان همچنین استفاده از دارایی های رمزنگاری شده در پولشویی را که توسط آژانس مجری قانون هند، اداره اجرای قانون شناسایی شده است، برجسته کرد.

او همچنین اضافه کرد که اعضای G20 نیز به همین نگرانی ها اذعان کرده اند و در عین حال بر لزوم مشارکت همه کشورها در تنظیم مؤثر دارایی های کریپتو تاکید کرده اند.

در 7 اکتبر، بانک مرکزی هند فهرستی از ویژگی های پیشنهادی ارز دیجیتال بانک مرکزی در حال توسعه خود (CBDC) را منتشر کرد.

این سند 51 صفحه‌ای، انگیزه‌های کلیدی برای صدور روپیه دیجیتال را خلاصه می‌کند که شامل اعتماد، ایمنی، نقدینگی، قطعیت تسویه و یکپارچگی است. برخی از بزرگترین انگیزه های ارز دیجیتال هند کاهش هزینه های عملیاتی و بهبود شمول مالی است.