۰ نفر

پس از انتشار داده های قیمت مصرف کننده آمریکا؛

قیمت بیت کوین تا کجا می ریزد؟

۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۷
کد خبر: 674068
قیمت بیت کوین تا کجا می ریزد؟

انتشار آمار شاخص قیمت مصرف کننده CPI آمریکا اخیرا یکی از مواردی بوده که باعث نوسانات بازار رمزارزها شده است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ نکته مهم در خصوص شاخص قیمت مصرف‌کننده این است که رقم آن بیشتر از حد انتظار بود. رقم این شاخص برای زمان مشابه نسبت به سال گذشته 6.6 درصد و نسبت به ماه گذشته 0.4 درصد افزایش یافته که محرک اصلی این افزایش، بخش مسکن و خدمات پزشکی بوده است.

لازم است اشاره شود که این سریع‌ترین تغییر نرخ سالانه شاخص قیمت مصرف‌کننده از سال 1982 بوده است. برای بررسی این شاخص در سه ماه اخیر، به نمودار زیر توجه کنید.

قیمت بیت کوین تا کجا می ریزد؟

در مورد این نرخ‌ها، آخرین نرخ ضمنی وجوه فدرال از بازار یورو دلار نشان می‌دهد که قبل از اینکه هر گونه کاهش نرخی در پایان سال جاری اتفاق بیفتد، در مارس 2023 به اوج خود یعنی بالای 5 درصد می‌رسد.

قیمت بیت کوین تا کجا می ریزد؟

کف قیمت بیت‌کوین کجاست؟

با افت اخیر بیت‌کوین به کانال 18 هزار دلاری و خطر ریزش بیشتر قیمت این رمزارز در سال جاری، لازم است به چند سطح کف قیمتی بیت‌کوین نگاهی بیندازیم تا ببینیم ممکن است روند این ارز دیجیتال برتر ممکن است به کجا ختم شود.

ابتدا، نگاهی به محدوده حجم معاملات ثابت بیت‌کوین از آخرین چرخه کف قیمتی در دسامبر 2018 بیندازیم. اکثریت قریب به اتفاق حجم معاملات در بازار، در محدوده قیمتی 10 هزار دلار اتفاق افتاده که یک سطح روانی مهم نیز به شمار می‌رود.

در صورت یک حرکت نزولی قوی، 10 هزار دلار نقطه‌ای است که بسیاری از افراد در بازار مبنای هزینه‌های نقدی خود را دارند و ممکن است احساس عدم اطمینان یا نگرانی ناشی از روند نزولی داشته باشند.

قیمت بیت کوین تا کجا می ریزد؟

بیشترین حجم معاملات در قیمت 10 هزار دلاری از زمان آخرین چرخه کف قیمتی

از نظر بازار نزولی و مدت چرخه، لازم است نمودار کاهش چرخه‌ای بیت‌کوین در چرخه‌های فعلی و قبلی را دوباره بررسی کنیم.

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین نسبت به اوج خود یعنی حدود 68 هزار دلار، افت تقریبا 72.23 درصدی را تجربه کرده است. اگر قرار باشد شاهد حداکثر چرخه نزولی در کمتر از دو چرخه گذشته را در نظر بگیریم (فرض کنید 80 درصد)، پس باید قیمت حدود 13 هزار و 500 دلار را در نظر بگیریم.

اگر فرض کنیم که این چرخه و افزایش ارزش‌گذاری‌ها بسیار بدتر خواهد بود، مثلا حدود 85 درصد، در این حالت باید قیمت 10 هزار و 100 دلار را در نظر بگیریم.

اگر سناریوی روند صعودی را در نظر بگیریم، باید بگوییم که افت بیش از 73 درصد را نخواهیم داشت و 18 هزار دلار، کف قیمت چرخه نزولی فعلی خواهد بود.

قیمت بیت کوین تا کجا می ریزد؟

اصلاح قیمت‌های بیت‌کوین پس از اوج‌های اصلی

از دیدگاه درون زنجیره‌ای، یکی از جالب‌ترین نقطه‌های قیمت واقعی، قیمت محقق‌شده توسط گروهی از آدرس‌هایی است که ۱۰ تا ۱۰۰ بیت‌کوین دارند.

لازم است یادآوری شود که قیمت واقعی، تخمینی از میانگین هزینه بر اساس قیمتی است که آخرین بار UTXOها یا خروجی خرج نشده تراکنش به آن سمت رفت.

این گروه خاص حدود 22.6 درصد از کل عرضه در گردش را تشکیل می‌دهد. این گروه مطمئناً منعکس کننده بخش مناسبی از دارندگان بلندمدت است و می‌توان ادعا کرد که در یک بازار نزولی عمیق و طولانی مدت، دارندگان بلندمدت هنوز نگرانی‌هایی را که در گذشته دیده‌ایم احساس نکرده‌اند.