۰ نفر

تحلیلی بر نمودار ADA؛

کاردانو زیر ۰.۴ دلار/ زمان خرید فرا رسیده است؟

۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸
کد خبر: 673760
کاردانو زیر ۰.۴ دلار/ زمان خرید فرا رسیده است؟

کاردانو (ADA) یکی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده در فضای کریپتو است که جامعه وفاداری دارد. در حال حاضر قیمت این رمزارز به زیر سطح یک حمایت تکنیکالی بسیار حساس سقوط کرده است. آیا این به این معنی است که اکنون زمان مناسبی برای خرید کاردانو است؟

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ کاردانو دارای یک جامعه بسیار وفادار است به طوری که گاهی اوقات از آن به عنوان یک فرقه یاد می‌شود. همین امر بدون شک منجر به رشد چشمگیر این دارایی دیجیتال در بازار صعودی سال 2021 شد. با این حال، از آن زمان تاکنون، این رمزارز نتوانسته ارزش خود را حفظ کند و در حال حاضر بیش از 87 درصد کاهش یافته و به زیر 0.4 دلار ضرر سقوط کرده است.

برای مدت زمان طولانی (از فوریه 2021 تا کنون)، قیمت ADA توانسته بود بالای سطح 0.4 دلار باقی بماند. اما در چند ماه اخیر پس از یک رالی نزولی پر شتاب از اوج قیمت تاریخی کاردانو، قیمت این رمزارز دوباره به این محدوده مهم رسیده است. این سطح 0.4 دلار، یک محدوده تکنیکالی مهم است که برای تقریباً چند ماه باعث ایجاد یک روند رنج در نمودار ADAUSDT شده است و در صورت شکست یا بازگشت از این سطح، انتظار می‌رود قیمت کاردانو وارد یک رالی نزولی یا صعودی شود. در حال حاضر این سطح به سمت پایین شکسته شده است.

کاهش ADA به زیر 0.4 دلار نشان دهنده آغاز روندی است که پیتر برانت (Peter Brandt) تحلیلگر بازار هفته گذشته آن را بیان کرد. برانت توضیح داد که ADA یک مثلث نزولی کلاسیک را تشکیل داده است که احتمالاً قیمت این ارز دیجیتال را کمتر از 0.25 دلار می‌کند. اکنون، قیمت ADA به این سطح پیش‌بینی‌شده نزدیک نیست، اما در حال حاضر با پیش‌بینی‌های نزولی که در هفته گذشته بازار را فراگرفته است، مورد انتظار است. به عبارت دیگر، اگر از این سطح مهم برگشتی وجود نداشته باشد، این امکان وجود دارد که فاز اول پیش بینی به سرعت محقق شود که در این فاز قیمت به زیر 0.35 دلار می‌رسد. با این حال، سطح قیمت زیر 0.25 دلار هنوز هم برای این ارز دیجیتال به سختی قابل تصور است، اما غیرممکن نیست.

اکنون زمان خرید ADA است؟

اگر شرایط کلان و کلی بازار رمزارزها متفاوت بود، کاهش به زیر 0.4 دلار می‌توانست یک فرصت منحصر به فردی برای خرید باشد. متأسفانه تعدادی از عوامل و شرایط موجود از قرار دادن این سطح به عنوان یک سطح «خرید» برای ADA را دشوار می‌کند. به عنوان مثال، انتظار می‌رود که بدترین مرحله از بازار نزولی بازار کریپتو از هم‌اکنون تا دسامبر باشد که احتمالاً شاهد از دست دادن ارزش بیشتر ارزهای دیجیتال در این زمان خواهیم بود. همچنین هیچ حرکت قابل توجهی در بازار وجود نداشته است که نشان دهد بهبودی در افق است. در حال حاضر، شاخص‌های ADA همگی به سمت نزولی منحرف شده‌اند، زیرا اکنون بسیار کمتر از میانگین متحرک 50 روزه خود معامله می‌شوند. به علاوه، با توجه به اینکه کاردانو روند کلی بازار را دنبال می‌کند، احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

کاردانو زیر ۰.۴ دلار/ زمان خرید فرا رسیده است؟

کاردانو به زیر 0.4 دلار سقوط می‌کند. | منبع: ADAUSD در TradingView.com.

با این حال، جامعه کاردانو همچنان نسبت به این ارز دیجیتال بسیار خوش بین است. برآورد قیمت از بیش از 11.000 رای در سایت کوین مارکت کپ نشان می‌دهد که به طور متوسط، سرمایه گذاران انتظار دارند که قیمت کاردانو تا پایان ماه 45 درصد از محدوده فعلی افزایش یابد. این امر در صورت دقیق بودن، قیمت این رمزارز را به 0.5742 دلار می‌رساند، قیمتی که روند صعودی را برای کاردانو ثبت و تایید می‌کند.

کاردانو در زمان نوشتن این مقاله در قیمت ۰.۳۸۸۲۷۲ دلار معامله می‌شود. حجم مبادلات روزانه آن ۴۳۳.۵۱ میلیون دلار است. همچنین قیمت آن در ۲۴ ساعت اخیر تقریباً 2.35 درصد کاهش یافته است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.