۰ نفر

مسیر توسعه کریپتو در کشورها؛

ترکیه میزبان کنفرانس مهم رمزارزی

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
کد خبر: 673360
ترکیه میزبان کنفرانس مهم رمزارزی

کاربران کریپتو در ترکیه بسیار مشتاق هستند تا در این بازار ریزشی، عقب افتادگی قبلی خود را در زمینه توسعه اقتصاد بلاکچین را جبران کنند و استامبول را به پایتخت کریپتو جهان تبدیل کنند. ترکیه یکی از فعال ترین کشورها در حوزه رمزارز و بلاک چین است و علاقه آن فراتر از تحرکات بازار و قیمت است.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ همراه با تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران کریپتو، جامعه رمزارز ترکیه متشکل از متخصصان دانشگاهی، استارتاپ های وب 3 و توسعه دهندگان بلاک چین است.

 این کشور میزبان رویدادهای مهمی مانند DevCon  و اقتصاد بلاکچین است.

به گفته ارکان اوز اقتصاددان ترکیه ای، نرخ تورم بالا عامل اصلی علاقه فزاینده مردم ترکیه به دارایی‌های رمزنگاری شده است:

بسیاری از مردم در ترکیه فکر می کنند که دیگر نمی توانند ماشین یا خانه ای بخرند. به همین دلیل، علاقه به دارایی های رمزنگاری شده روزانه در حال افزایش است.

با این حال، او خاطرنشان کرد که پذیرش کریپتو هنوز به طور کامل به استارتاپ‌ها یا پروژه‌های دیگر نرسیده است، زیرا هنوز هیچ مقررات و قوانینی در این حوزه وجود ندارد.

ارکان اوز افزود: ترکیه باید یک زیرساخت قانونی ایجاد کند که هم از سرمایه‌گذاران محافظت و هم از دارایی‌های بلاک چین و کریپتو حمایت کند.

اکوسیستم پررونق رمزارز ترکیه، باعث شده است که DevCon 7، بزرگترین کنفرانس اکوسیستم اتریوم را به استانبول آورد. قرار است در این کنفرانس شخصیت های کلیدی ترکیه، حضور داشته باشند.

اگر به اکانت های توییتری جامعه کریپتو ترکیه نگاه کنید، هشتگ «#DevconIstanbul» را در کنار نام آن ها خواهید دید که اشاره به کنفرانس بزرگ کریپتو دارد که قرار است در استامبول برگزار شود.

به گفته توران سرت، نویسنده دو کتاب ترکی، یکی در مورد بلاک چین و دیگری در مورد امور مالی غیرمتمرکز، با وجود پذیرش سریع کریپتو، ترکیه از نظر استارت آپ ها و توسعه دهندگان عقب مانده است.

سرت توضیح داد که موفقیت کلوپ‌های دانشجویی مبتنی بر رمزارز و بلاک چین در رویدادهای خارجی بازتاب زیادی داشت و به افزایش تعداد توسعه‌دهندگان در ترکیه کمک کرد.

ترکیه میزبان کنفرانس مهم رمزارزی

کنفرانس DevCon قرار است بین 11 و 14 اکتبر در استامبول برگزار شود. تانسل کایا، یکی از دانشگاهیان دانشگاه کادیر هاس و مدیرعامل مایند استون، بر اهمیت آوردن این رویداد به ترکیه برای دانشجویان با استعدادی که فرصت حضور در چنین رویدادهایی را ندارند، تاکید کرد.

کایا توضیح داد: ما از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و جوامع دانشجویی خود در ترکیه می‌خواهیم که در رویدادهای DevCon شرکت کنند، اما اگر توان رفتن به خارج از کشور برای حضور در این محافل را ندارید اکنون می‌توانید در کنفرانس DevCon که قرار است در ترکیه برگزار شود شرکت کنید.

Devcon یک کنفرانس فشرده برای محققان اتریوم است. در این کنفرانس محققان، خلاقیت های خود را در مورد سیستم های غیرمتمرکز را بیان می‌کنند، این کنفرانس در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌شود.