۰ نفر

مقامات روسیه اعتراف کردند؛

استفاده شرکت های روس از خلا قانونگذاری در کریپتو

۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۵
کد خبر: 673242
استفاده شرکت های روس از خلا قانونگذاری در کریپتو

با دسترسی محدود به منابع مالی جهانی، کسب‌وکارهای روسی شروع به تسویه حساب در ارزهای دیجیتال با شرکای خود در خارج از کشور کرده‌اند. اگرچه این پرداخت‌ها هنوز در مقیاس کوچک هستند، اما مقامات دولتی به روند افزایشی آن‌ها اشاره کرده‌اند که این روند حتی قبل از تصمیم گیری مقامات برای تنظیم و ساماندهی این معاملات صورت می‌گیرد.

اقتصاد آنلاین - مهرداد فرامهر؛ تسویه حساب های ارزی بین المللی در روسیه با کاهش استفاده از پرداخت های دلار آمریکا و یورو در حال افزایش است.

یک نماینده دولت روسیه فاش کرد که شرکت هایی که تحت تحریم های اعمال شده علیه روسیه به دلیل تشدید درگیری ها در اوکراین فعالیت می کنند، به کارگیری ارزهای رمزنگاری شده را آغاز کرده اند. این مقام روسی تاکید کرد علیرغم این روند انتظار می رود مقررات جدید برای این نوع پرداخت ها در کمترین زمان ممکن در سال 2023 اجرایی شود.

ایوان چبسکوف، مدیر بخش سیاست مالی وزارت دارایی در گفتگو با روزنامه روسی ایزوستیا، این روند را تایید کرد. وی در عین حال خاطرنشان کرد که این گونه استفاده از سیستم کریپتویی برای پرداخت های فرامرزی همچنان در مقیاس محدود انجام می شود.

ولادیمیر گامزا، رئیس سیاست‌های صنعتی، مالی و سرمایه‌گذاری در شورای اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه، تأیید کرد که نهادهای روسی اکنون به طور فعال از ابزارهای پرداخت دیجیتال از جمله ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

گامزا همچنین به این روزنامه روسی گفت که به دلیل محدودیت های مالی تحریم، پرداخت ها به دلار آمریکا، یورو و سایر ارزهای فیات به حداقل رسیده است. به عنوان بخشی از اقدامات اتخاذ شده در پاسخ به تهاجم روسیه به اوکراین، بانک های روسیه از SWIFT و سیستم پیام رسانی جهانی پرداخت، محروم شدند.

این مدیر اجرایی همچنین توضیح داد که ارزهای دیجیتال در حال حاضر عمدتاً در شبکه سازی با کشورهایی که از آن به عنوان «کشورهای غیردوست» یاد می‌کند، عمدتاً برای صادرات روسیه و در پرداخت قطعات وارداتی برای بخش تولید استفاده می‌شوند.

از ارزهای رمزنگاری شده نیز برای پرداخت هزینه واردات کالاهای مصرفی استفاده می شود. ولادیمیر گامزا پیش بینی کرد که در پس زمینه تحریم ها، حجم تراکنش های فرامرزی در کریپتو به طور بالقوه می تواند چندین برابر افزایش یابد.

ایوان چبسکوف در اوایل این هفته در گفتگو با RBC Crypto گفت که مهم است که همه جایگزین‌های پرداخت سوئیفت را امتحان کنیم. او همچنین پرده برداری کرد که وزارت دارایی و بانک مرکزی روسیه قصد دارند بدون محدودیت، امکان پرداخت ارزهای دیجیتال بین المللی را برای هر صنعتی فراهم کنند.

در طول سال، مقامات روسیه در حال بررسی نحوه تنظیم فضای رمزنگاری این کشور بوده‌اند و تحریم‌ها آنها را متقاعد کرده است که حداقل پرداخت‌های فرامرزی با ارزهای دیجیتال را قانونی کنند. در ماه سپتامبر، رئیس کمیته بازار مالی پارلمانی آناتولی آکساکوف اشاره کرد که کسب و کارهای روسی ممکن است مجاز به انتخاب ارز مورد نظر خود برای تجارت باشند.