۰ نفر

با وجود افت رمزارزها؛

عملکرد بیت کوین بهتر از سهام برتر بود!

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۳
کد خبر: 672710
عملکرد بیت کوین بهتر از سهام برتر بود!

بررسی های جدید نشان می دهد که بیت کوین در ماه سپتامبر عملکرد بهتری نسبت به اس اند پی ۵۰۰ و نزدک داشته است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ آخرین گزارش Cryptocompare نشان می‌دهد که با وجود کاهش ۳.۱۱ درصدی ارزش بیت‌کوین در ماه سپتامبر، این رمزارز همچنان عملکرد بهتری نسبت به اس اند پی ۵۰۰ و نزدک داشت.

از طرفی دیگر، اتریوم که همه مدت‌ها در انتظار آپدیت مرج آن بودند، بدترین عملکرد را در این ماه ثبت کرده است. گفته می‌شود افزایش حجم معاملات برای فروش دلار و اتریوم برای خرید بیت‌کوین نشان داد که تمایل سرمایه‌گذاران برای رمزارز برتر افزایش یافته است.

اتریوم شاهد "بزرگترین افت" است

طبق آخرین گزارش Cryptocompare، بیت کوین که در ماه سپتامبر بازدهی منفی ۳.۱۱ درصدی را تجربه کرد، همچنان عملکرد بهتری نسبت به اس اند پی ۵۰۰ و نزدک داشت که به ترتیب ۹.۳۴ درصد و ۱۰.۵ درصد بازدهی منفی داشتند.

تنها سولانا - ارز دیجیتال در میان چهار ارز دیجیتال ردیابی شده که بازده ماهانه مثبت ۵.۵۹ درصد را تجربه کرد - و طلا (۲.۸۷ درصد) بازدهی با ریسک بهتری نسبت به بیت کوین داشتند.

اما اتریوم که کاربران مدت‌ها در انتظار آپدیت مرج آن بودند، بدترین عملکرد را در میان چهار ارز دیجیتال مورد بررسی ثبت کرده است.

به منظور اثبات این ادعا، این گزارش به دارایی متضاد این رمزارز در ماه‌های آگوست و سپتامبر اشاره می‌کند. پس از ثبت بهترین بازده تعدیل شده ریسک در ماه آگوست، اتریوم همچنان بیشترین افت را در ماه سپتامبر داشت (همان که بلاک چین اتریوم به مکانیسم اجماع اثبات سهام تغییر کرد).

سرازیر شدن فیات به بیت‌کوین توسط معامله‌گران

از نظر نوسانات دارایی‌های مختلف، این گزارش می‌گوید بیت‌کوین کمترین نوسان و بیشترین تسلط را در میان چهار رمزارزی که در ماه سپتامبر مورد بررسی قرار گرفته، داشته است.

در توضیح یافته های این گزارش در مورد نوسانات بازار رمزارزها آمده است: نوسانات در بازارهای ارزهای دیجیتال در ماه سپتامبر در بحبوحه افزایش نرخ بهره و محیط ناپایدار کلان شاهد افزایش جزئی بود.

اتریوم و سولانا که نوسانات ۳۰ روزه آنها به ترتیب ۸۰ و ۸۲.۶ درصد بود، پرنوسان‌ترین دارایی‌ها بودند. نوسانات بیت کوین در ماه سپتامبر ۱۹.۲ درصد افزایش یافت و روند نزولی که از ژوئن آغاز شده بود را شکست.

در همین حال، یافته‌های Cryptocompare از حجم مبادلات تتر و دلار آمریکا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران وحشت‌زده، ارزهایی که ارزش آنها کاهش یافته را با بیت‌کوین مبادله می‌کنند.

تنها در ماه سپتامبر، حجم معاملات تتر و دلار به ترتیب ۱۵.۴ درصد و ۱۵.۱ درصد افزایش یافت. بر اساس این گزارش، این می تواند به این معنا باشد که «شرکت کنندگان بازار به دنبال نوسانات اخیر در ارزهای فیات، از جمله پوند انگلیس و ین ژاپن به دنبال سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین هستند.

در مقابل، حجم تتر برای اتریوم در همان دوره، شاهد افت ۴۹.۴ درصدی بود، در حالی که حجم مبادلات تتر برای سولانا در ماه سپتامبر، ۱۰.۵ درصد افزایش یافت.

حجم معاملات کاردانو و سولانا هر دو در ازای دلار آمریکا کاهش یافت.