۰ نفر

کلاهبرداری در پلتفرم ترانزیت سواپ؛

سرقت ۲۱ میلیون دلار کریپتو توسط یک هکر

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبر: 671900
سرقت ۲۱ میلیون دلار کریپتو توسط یک هکر

یکی از بزرگترین معاملات غیرمتمرکز که در پلتفرم TransitSwap صورت گرفته بود توسط یک هکر، هک شده و حدود بیست و یک میلیون دلار دارایی های کریپتو در این پلتفرم به سرقت رفته است. بررسی ها نشان می دهد که یک قرارداد معامله در DEX چند زنجیره ای ترانزیت سواپ ضعف داخلی داشته که هکر توانسته از آن بهره برداری کند و حدود بیست و یک میلیون دلار دارایی کریپتویی را به سرقت ببرد. در پی این اتفاق، تیم توسعه صرافی ترانزیت سواپ این حمله را تایید و به طور عمومی از کاربران خود عذرخواهی کردند.

اقتصاد آنلاین - مهرداد فرامهر؛  اکنون گروهی از محققان بلاکچینی به دنبال دارایی های کاربران هستند و به نظر می رسد که هکرها توانسته اند دارایی های مبتنی بر به روز رسانی های ارائه شده توسط DEX را به سرقت ببرند.  TransitSwap گزارش داد که اعضای تیم توسعه این پلتفرم و شرکت های امنیتی هنوز از پلتفرم های امنیتی استاندارد پیروی می کنند و تلاش می کنند که از طریق ایمیل و تکنیک های بلاکچینی مجرمان را تعقیب کنند.

جالب است که تیم توسعه پلتفرم اطلاعات زیادی در خصوص هکر جمع آوری کرده است و این نشان می دهد که هکر نمی تواند فرار کند.

طبق Transit Swap، آنها در حال حاضر اطلاعات صحیح زیادی از جمله آدرس IP هکر، آدرس ایمیل و آدرس های بلاکچینی مرتبط با او را در اختیار دارند. آنها تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا مجرم را ردیابی کنند، آنها گفته اند که کاربران باید با آنها در تماس باشند و به همه در جبران خساراتشان کمک می کنند.

Transit Swap اذعان کرد که هکرها از یک باگ سوء استفاده کرده و میلیون‌ها دلار پرداخت‌های کاربران را سرقت کردند. همچنین این صرافی در پاسخ به سؤالاتی در مورد احتمال دریافت بازپرداخت پول، پاسخ داد: تیم به جمع آوری دارایی های باقی مانده از سرمایه دزدیده شده هکرها ادامه می دهد و آنها را به مشتریان آسیب دیده باز می گرداند.

تیم Transit Swap اعلام کرده که به ارائه بروزرسانی‌ها و جزئیات انتشار ادامه خواهد داد. مخاطبین محترم اقتصاد آنلاین در نظر داشته باشند که از صرافی ها و پلتفرم های ایمن برای مبادلات کریپتویی خود استفاده کنند و تا از امنیت یک صرافی یا پلتفرم برای سرمایه‌گذاری و یا خرید و فروش مطمئن نشده اند هیچ اقدامی برای انجام فعالیت های خود در آن صرافی انجام ندهند.