۰ نفر

به دنبال افت بازار رمزارزها؛

کاهش رشد دستگاه های خودپرداز بیت کوین برای اولین بار

۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸
کد خبر: 671254
کاهش رشد دستگاه های خودپرداز بیت کوین برای اولین بار

اثر دومینوی بازار نزولی رمزارز به اکوسیستم خودپرداز بیت کوین (BTC) هم رسید. در سپتامبر ۲۰۲۲ رشد منفی در تعداد خودپردازهای بیت کوین برای اولین بار در تاریخ ثبت شد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ تعداد کل دستگاه های خودپرداز بیت کوین نصب شده در طول تاریخ از 38776 دستگاه خودپرداز در ماه آگوست به 37980 عدد  در ماه سپتامبر کاهش یافت که منجر به کاهش 2.05 درصدی شد.

کاهش رشد دستگاه های خودپرداز بیت کوین برای اولین بار

 

تعداد دستگاه های بیت کوین نصب شده در طول زمان. منبع: CoinATMRadar

داده‌های مربوط به تغییرات خالص نصب‌های خودپرداز کریپتو تایید می‌کند که در ماه سپتامبر، ۷۹۶ دستگاه خودپرداز کریپتو از شبکه جهانی خارج شد.

کاهش رشد دستگاه های خودپرداز بیت کوین برای اولین بار

تعداد نصب و حذف تعداد خودپرداز‌های ارز دیجیتال

علیرغم این شکست، داده‌های 60 روزه نشان می‌دهد که نزدیک به 14 دستگاه خودپرداز رمزنگاری در روز در سراسر جهان نصب می‌شود.

 جنسیس کوین 40.3 درصد از سهم خودپردازها را در میان سایر تولیدکنندگان برعهده دارد.

 سایر تولیدکنندگان محبوب خودپرداز رمزارز عبارتند از General Bytes و BitAccess.

کاهش ناگهانی نصب‌های خودپرداز ارز دیجیتال را می‌توان به تنش‌های ژئوپلیتیکی در میان عوامل، از جمله عدم وضوح نظارتی و عدم اطمینان بازار نسبت داد.

اگرچه خودپردازهای رمزارز به دلیل عوامل خارجی ضربه موقتی خورده است، کشورها همچنان به داشتن دستگاه های خودپرداز رمزارز کاربردی در داخل مرزهای خود علاقه نشان می دهند.

اخیراً در ژاپن  پس از سال 2014  به رهبری صرافی رمزارز Gaia تصمیم گرفته شد تا دستگاه های خودپرداز رمزارز را مجدداً معرفی کنند.

 در ابتدا، دستگاه های خودپرداز جدید در سراسر توکیو و اوزاکا نصب خواهند شد. این شرکت قصد دارد تا آگوست 2023 ، 50 عدد خودپرداز در سراسر کشور راه اندازی کند.