۰ نفر

تمایل مقامات روسیه به ارزهای دیجیتال؛

استفاده از رمزارز در تجارت بین المللی روسیه

۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 669485
استفاده از رمزارز در تجارت بین المللی روسیه

یک مقام وزارت دارایی روسیه می گوید که لایحه آتی ارزهای دیجیتال ممکن است به کسب و کارها اجازه دهد که از ارزهای دیجیتال در تجارت بین المللی استفاده کنند. یکی از مقامات وزارت دارایی روسیه جزئیات جدیدی درباره لایحه ارزهای دیجیتال ارائه کرده که در حال حاضر در دست تهیه است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ ایوان چبسکوف، رئیس بخش سیاست مالی وزارت دارایی روز دوشنبه در میزگردی که به میزبانی اتاق بازرگانی بین‌المللی روسیه در مسکو برگزار شد، گفت: این لایحه زیرساخت‌های محلی را برای شهرک‌سازی‌ها و مقررات مربوط به استخراج رمزارز را فراهم می‌کند، این لایحه جزئیات زیادی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد.

 اینترفاکس به نقل از چبسکوف گفت:

هنوز مشخص نیست که چگونه ارز های دیجیتال قانون گذاری می شوند، به هر حال ما باید به کسب‌وکارها این فرصت را بدهیم که با ارزهای رمزنگاری شده پرداخت کنند، اما از نظر اینکه چه ارزهایی و چگونه استفاده شود و با چه کشورهایی کار خواهند کرد، این را به کارآفرینان می سپاریم.

در 13 سپتامبر، نخست وزیر روسیه، میخائیل میشوستین، به وزارت دارایی، بانک مرکزی، خدمات مالیاتی، مرجع مبارزه با پولشویی Rosfin و سرویس امنیتی FSB دستور داد تا 19 دسامبر در مورد قوانین تنظیم کننده صدور و گردش ارزهای دیجیتال به اجماع برسند.

استخراج و استفاده از ارز دیجیتال در تسویه حساب های بین المللی، ربطی به این دستور نخست وزیر روسیه ندارد.

چبسکوف گفت که وزارت دارایی و بانک مرکزی در پاسخ به این دستور بحث های جدیدی را در مورد مقررات ارزهای دیجیتال آغاز کرده اند و در حال حاضر چندین متن از این لایحه وجود دارد.

قانون‌گذار روسی می‌گوید صرافی های مسکو پایگاه خوبی برای تجارت کریپتو هستند

وزارت دارایی و بانک مرکزی مدت‌هاست که در مورد جایگاه مناسب ارزهای دیجیتال در اقتصاد روسیه اختلاف نظر دارند و بانک مرکزی در ابتدا به شدت با استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت‌ها مخالفت کرد. با این حال، با اعمال تحریم‌ها در فوریه پس از تهاجم روسیه به اوکراین، موقعیت این بانک به آرامی از بین رفته است.

اعلامیه ای که در 5 سپتامبر منتشر شد نشان داد که بانک مرکزی ممکن است پس از بررسی های طولانی، آماده موافقت با استفاده از رمزارز در تجارت بین المللی باشد.

 میشوستین پس از اینکه ایران از رمزارزها برای پرداخت‌های بین الملی استفاده کرد گفت روسیه هم به دنبال استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت های بین الملی است.