۰ نفر

مدیرعامل مایکرواستراتژی؛

تامین ۶۰ درصدی انرژی استخراج بیت کوین از منابع تجدیدپذیر

۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۲۹
کد خبر: 668735
 تامین ۶۰ درصدی انرژی استخراج بیت کوین از منابع تجدیدپذیر

مایکل سیلور مدیر عامل شرکت مایکرواستراتژی MicroStrategy از طریق یک پست وبلاگ فاش کرده است که برخلاف آنچه منتقدان الگوریتم‌های اثبات کار (PoW) می‌گویند، استخراج بیت‌کوین (BTC) کارآمدترین، تمیزترین و صنعتی‌ترین روش استفاده از برق است. سیلور می‌گوید که رشد بهره‌وری انرژی بیت‌کوین در حال حاضر نسبت به سایر صنایع کمتر است و تقریباً 59.5 درصد از انرژی مورد استفاده برای استخراج بیت کوین از منابع پایدار و تجدید پذیر تأمین می‌شود.

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار (PoW) اغلب به دلیل اشتهای سیری ناپذیرشان برای مصرف انرژی مورد انتقاد قرار می گیرند. با گزارش های متعددی در گذشته ادعا می شد که انرژی مصرفی عملیات استخراج بیت کوین بیش از مصرف برخی از کشورهای کوچک، برق مصرف می‌کند.

مایکل سیلور در تلاشی برای سرکوب "تبلیغات" و "اطلاعات غلط" پیرامون استخراج بیت کوین ، پست وبلاگی را منتشر کرده است که در آن برخی از نقاط عطف چشمگیر ارز دیجیتال از نظر مصرف انرژی نشان داده شده است.

به گفته دانش آموخته 57 ساله موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، کل شبکه بیت کوین در مقایسه با سایر صنایع، مقدار ناچیزی برق مصرف می کند و استخراج بیت کوین یکی از کارآمدترین فعالیت های انرژی است.

سیلور همچنین خاطرنشان کرد که در مقایسه با سایر صنایع، استخراج بیت کوین کارآمدترین، تمیزترین و صنعتی ترین استفاده از برق را نشان می دهد و بهره وری انرژی این کوین (49 درصد افزایش سالانه) سریعتر از سایر صنایع در حال بهبود است.

نکته مهم این است که سیلور ضمن پرداختن به موضوع انتشار کربن اظهار داشت که 99.92 درصد از انتشار گاز CO2 در جهان به دلیل استفاده های صنعتی از انرژی غیر از استخراج بیت کوین است.