۰ نفر

پس از ورشکستگی پروژه ترا؛

حکم بازداشت بنیان گذار لونا صادر شد

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبر: 668073
حکم بازداشت بنیان گذار لونا صادر شد

بلومبرگ گزارش داد، دادگاه سئول حکم بازداشت دو کووان بنیانگذار ترا Terra)) و پنج فرد دیگر مرتبط با آن را صادر کرده است. بر اساس این گزارش، دو کووان به نقض قوانین بازار سرمایه متهم شده است. این حکم پس از آن صادر شد که چندین کارمند آزمایشگاه ترا در ماه ژوئن در بحبوحه تحقیقات در مورد ورشکستگی پروژه ترا از ترک کره جنوبی منع شدند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ در ماه جولای، محققان و بازرسان همچنین به عنوان بخشی از تحقیقات خود سراغ صرافی‌های ارزهای دیجیتال محلی رفتند.

 دو کووان بنیانگذار ترا در اولین مصاحبه خود پس از فروپاشی ترا، این ایده که استیبل کوین UST یک کلاهبرداری بود را رد کرد و اصرار داشت تا زمانی که اکوسیستم سالم بود کار می کرد سپس به صورت ناگهان از کار افتاد.

 با این حال، بسیاری از منتقدان این پروژه را به کلاهبرداری شرکت ترانوس تشبیه کردند.

ترانوس یک شرکت خصوصی آمریکایی خدمات سلامت و تجهیزات آزمایشگاهی بود که هدف از تأسیس آن، توسعه روش‌های جدید برای تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی با استفاده از خون اعلام شد.

 تا سال ۲۰۱۳،‌ ارزش ترانوس حدود ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شد. در روش ارائه‌شده توسط این شرکت، آزمایش‌های پزشکی با استفاده از نمونه‌گیری انگشتی خون به جای روش سنتی نمونه‌گیری وریدی بر پایه فناوری میکروفلوید (مایعات منطقی) انجام می‌شد اما بعد معلوم شد که این شرکت توانایی چنین کاری را ندارد و بنیانگذارانش به دلیل کلاه‌برداری دستگیر و محاکمه شدند و در سپتامبر ۲۰۱۸ این شرکت منحل شد.

دو کووان این کارآفرین پر حاشیه گفت که مصمم است برای دهه‌های آینده در صنعت کریپتو باقی بماند، علی‌رغم اینکه احتمال دارد با زندان مواجه شود.

 پس از فروپاشی ترا در ماه می، بسیاری از مالباختگان شروع به ارائه درخواست برای پرداخت خسارت کردند.

 نسیم طالب، نویسنده «قوی سیاه» خواستار زندانی کردن دو کووان در پشت میله‌های زندان شد تا از کلاهبرداری‌های بیشتر جلوگیری شود.

 شایان ذکر است که دو کووان در حال حاضر در سنگاپور اقامت دارد.

 به گزارش روزنامه کره جنوبی Chosun Ilbo که در ابتدا این خبر را منتشر کرد، دادستان های محلی قصد دارند با اینترپل، بزرگترین سازمان پلیس جهان، همکاری کنند تا این دستگیری ظرف یک سال انجام شود.