۰ نفر

پرداخت های بین المللی با ارز دیجیتال؛

ورود غول تکنولوژی روسیه به بازار رمزارزها

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱
کد خبر: 667748
ورود غول تکنولوژی روسیه به بازار رمزارزها

شرکت فناوری پیشرو روسیه، روستک، در حال کار بر روی پروژه ای برای ادغام دارایی های دیجیتال در تجارت فرامرزی است. این شرکت دولتی می‌گوید که بازار به پرداخت‌های ارز دیجیتال علاقه‌مند است که می‌تواند فشار تحریم‌ها را بر صادرکنندگان و واردکنندگان روسی کاهش دهد.

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ بزرگترین شرکت صنعتی و فناوری روسیه، روستک، در حال آماده سازی برای راه اندازی پروژه ای است که به ادغام ارزهای دیجیتال در تراکنش های فرامرزی اختصاص دارد. هدف اصلی این پروژه محدود کردن اثرات منفی تحریم ها بر فعالیت های واردکنندگان و صادرکنندگان روسی است که تحت فشار فزاینده ای هستند.

اقتصاد روسیه، به ویژه بخش تجارت خارجی، به شدت تحت تأثیر محدودیت های مالی اعمال شده توسط غرب به دلیل مداخله نظامی مسکو در اوکراین قرار گرفته است. پیشنهادات برای قانونی کردن استفاده از دارایی‌های مالی دیجیتال در معاملات با شرکا، از جمله ارزهای دیجیتال، استیبل کوین‌ها و روبل دیجیتال آتی، مورد حمایت مقامات قرار گرفته است.

آنا شاریپووا، مدیر عامل پروژه‌های ملی روستک، طی کنفرانس «مالی دیجیتال: راه‌های جدید توسعه» از این موضوع پرده برداری کرد که این شرکت در حال بررسی امکان آزمایش دارایی‌های دیجیتال به عنوان ابزاری برای پرداخت برای واردات و صادرات است. این آزمایش تحت سازمان قانونی برای تجارت الکترونیک در جزیره راسکی، در سواحل ولادی وستوک، دومین شهر بزرگ در خاور دور روسیه برگزار خواهد شد.

در اواخر آگوست، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، دارایی های دیجیتال را به عنوان «جایگزین ایمن» که می تواند پرداخت های بین المللی بدون وقفه را تضمین کند، تحسین کرد. در ماه جولای، رئیس سازمان نظارت مالی روسیه، یوری چیخانچین گفت که پرداخت های کریپتویی در تجارت خارجی قابل قبول است. در ماه ژوئن، روستک اعلام کرد که جایگزینی مبتنی بر بلاک چین برای سیستم پیام‌رسان پرداخت جهانی SWIFT ایجاد کرده است که تعدادی از بانک‌های روسیه از آن جدا شده‌اند. این سیستم برای تسهیل پردازش تسویه حساب های بین المللی و ذخیره ارز دیجیتال طراحی شده است.