۰ نفر

سیاست جهان در برابر رمزارزها؛

چگونه کشورها می توانند باعث از بین رفتن پذیرش بیت کوین شوند؟

۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲
کد خبر: 666603
چگونه کشورها می توانند باعث از بین رفتن پذیرش بیت کوین شوند؟

درک اینکه چگونه می توان پذیرش بیت کوین را متوقف کرد برای تبدیل شدن به یک بیت‌کوینر بهتر بسیار مهم است. در یک دنیای فرضی، تصور کنید ما در حال تلاش برای متوقف کردن بیت کوین هستیم. چرا ممکن است این کار را انجام دهیم؟ چگونه این کار را انجام خواهیم داد؟ چه اقداماتی باید در نظر گرفته شود؟ این کار ما را به کجا می رساند؟ برای پاسخ به این سوالات، ابتدا باید کمی عمیق تر در مورد بیت کوین صحبت کنیم. سون تزو، نویسنده چینی می‌گوید: "اگر هم خودت و هم دشمنت را بشناسی، می توانی در صد نبرد بدون حتی یک باخت پیروز شوی."

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش مجله بیت‌کوین، بیت کوین یک ایده است. این فناوری است که حقوق مالکیت، حاکمیت قانون، آزادی اقتصادی، بازار آزاد و در نهایت پول سالم را برای افراد فراهم می کند.

بیت کوین یک دفتر کل عرضه ثابت است که مشخص می کند چه کسی مالک چه چیزی است و افراد را قادر می سازد تا معاملات همتا به همتا را انجام دهند. دفتر کل آن توسط اثبات کار، یک مکانیسم توافقی که انرژی را به گونه‌ای استفاده می‌کند که ناکارآمدی‌ها را حذف کرده و فراوانی ایجاد می‌کند، اجرا می‌شود.

اساساً، بیت کوین اطلاعات و ریاضی است، بنابراین ممنوع کردن آن پیامدهای گسترده ای خواهد داشت.

ما مشخص کرده ایم که بیت کوین چیست. پس چرا آن را ممنوع کنید؟

دلایلی مبنی بر ممنوعیت بیت‌کوین توسط برخی وجود دارد، اما چگونه این کار را انجام خواهند داد؟

مرحله اول

وضعیت مالیاتی نامطلوب برای بیت کوین

مرحله دوم

مقررات نامطلوب، ممنوعیت استفاده از فناوری بیت کوین (معروف به غیرقانونی کردن ریاضیات و اطلاعات)، سانسور اینترنت.

یا: تبلیغ شت کوین های کنترل شده مرکزی را که از اثبات سهام و ممنوعیت اثبات کار استفاده می کنند. این جایگزینی برای تلاش برای براندازی بیت کوین با ترویج نرم افزاری است که می تواند توسط افراد داخلی کنترل شود.

جایگزین دیگر: سانسور بلاک های بیت کوین و اسپم شبکه. این یک حمله مستقیم به شبکه بیت کوین است که به قابلیت استفاده آسیب می رساند.

مرحله سوم

کمبود انرژی، قطعی اینترنت، کمبود مواد غذایی.

مرحله چهارم

نسل کشی دسته جمعی بیت‌کوینرها

فکر می کنید این موضوع نمی تواند اتفاق بیفتد؟

تئوری و تاریخ سیاسی را بیشتر بخوانید. رهبران برای ماندن در قدرت هر کاری که لازم است انجام می دهند. کمبود انرژی و مواد غذایی را چه عمداً و چه ناشی از سوءمدیریت سیاست های پولی غیرمحتمل ندانید. همچنین مورد هدف قرار دادن عمدی بیت کوینرها را غیرمحتمل تصور نکنید.

مهم است که به یاد داشته باشید که بیت‌کوینرها اعتقادات عمیقی دارند که به طور کلی به این صورت خلاصه می شود: بیت کوین برای بشریت خوب است و پول باید خارج از کنترل دولت باشد. ایده بیت کوین در مورد عرضه با سقف ثابت در تضاد با اقتصاد ارتدکس، ساختارهای سیاسی و وضعیت موجود است.

ارز دیجیتال

در حال حاضر، فقط السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی بیت کوین را به عنوان ارز قانونی اعلام کرده اند. اکثر کشورها در حال حاضر در مرحله اول هستند: قوانین مالیاتی نامطلوب.

ارز دیجیتال

کشورهایی که سیاست مطلوبی در قبال بیت کوین دارند

۹ کشور، عمدتا مواردی که خودکامه هستند، با ممنوعیت حدودی یا کامل بیت کوین به مرحله دوم راه یافته اند: الجزایر، بنگلادش، چین، مصر، عراق، مراکش، نپال، قطر و تونس.

دنیایی را تصور کنید که در آن کشورهای گروه G۲۰ بیت کوین را به طور کامل از طریق رسانه های جمعی با ترویج تبلیغات علیه آن ممنوع کرده‌اند. پذیرش یک شبه کند می شود. کشورها قول «ثبات» و «امنیت» را می‌دهند، اگر تنها اقدام دیگری را اجرا کنیم یا از ارز دیجیتال بانک مرکزی آنها (CBDC) استفاده کنیم.

در همین حال، مقامات می‌توانند شت‌کوین‌های اثبات سهام با کنترل مرکزی را برای تقسیم و تسخیر افرادی که در «کریپتو» فعالیت می‌کنند و بیت‌کوین نیز دارند، ترویج کنند. به همین دلیل مهم است که تنها طرفدار بیت کوین باشید.

این موضوع می تواند با حمله مستقیم به شبکه بیت کوین از طریق سانسور بلاک و ارسال هرزنامه شبکه همراه شود.

نمونه‌ای از سانسور بلوک زمانی بود که هلدینگ دیجیتال Marathon ماراتن یک بلوک مطابق با OFAC را در سال ۲۰۲۱ استخراج کرد.

ماراتن فقط شامل تراکنش‌هایی بود که آن‌ها را «پاک» یا «سازگار» می‌دانستند و سایر تراکنش‌ها را با هزینه اقتصادی خود نادیده می‌گرفتند (ماراتن تلاش خود را برای سانسور تراکنش‌ها تنها چند ماه بعد متوقف کرد).

به طور مشابه، در سال ۲۰۱۷، این شبکه در برابر حملات مداوم هرزنامه توسط استخرهای ماینینگ مقاومت کرد تا شبکه را با تراکنش‌های هرزنامه‌ای کم‌ارزش پر کند و هزینه‌های شبکه را بالا ببرد تا دستور کار بلاک بزرگ‌تر خود را پیش ببرد.

حال تصور کنید یک نهاد دولتی – با پول عملاً نامحدود – به استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که سازگار هستند و برای شبکه هرزنامه منتشر می‌کنند، یارانه می‌دهد. این به قابلیت تعویض و استفاده بیت کوین به عنوان پول آسیب می رساند.

با این حال، نظریه بازی، طرف بیت کوین است. در نهایت، نهادهای دولتی برای یارانه سانسور و ارسال هرزنامه به شبکه با مشکلات فزاینده ای مواجه خواهند شد.

با فرض اینکه مهاجمان باید برای تامین مالی حمله پول چاپ کنند، این امر باعث کاهش ارزش پول آنها در برابر بیت کوین می شود. این یک حمله کوتاه مدت است که تنها در صورتی می تواند موثر باشد که با ممنوعیت، تبلیغات و سایر اقدامات همراه باشد.

شبکه قابل استفاده باقی خواهد ماند. مردم حاضرند هزینه های بیشتری بپردازند. همیشه ماینرهایی وجود خواهند داشت که از لحاظ اقتصادی انگیزه دارند تا هر تراکنشی را انجام دهند.

اگر این حمله جواب نمی داد، کشورها می توانستند با کمبود برق، قطعی اینترنت و کمبود مواد غذایی - مرحله سوم، عدم اطمینان بیشتری ایجاد کنند. این موضوع در حال حاضر در دنیای فیات به دلیل سیاست های وحشتناک فیات اتفاق می افتد.

در صورت افراط، برخی از کشورها با مؤثرترین تبلیغات حتی می توانند شروع به جمع آوری بیت کوینرها کنند - مرحله چهارم. دولت حتی نیازی به انجام کاری ندارد. شهروندان از ترس این کار را برای آنها انجام می دهند.

تا حدودی، برچسب‌زنی بیت‌کوینر‌ها با سیاست‌های بسیار سنگین احراز هویت مشتری (KYC) انجام می‌شود. موسسات مالی تحت نظارت قانون موظفند فهرست دقیقی از اطلاعات شخصی و مالی (نام، آدرس، سن، حجم تراکنش، آدرس بیت کوین و غیره) را نگه دارند. این فهرست یافتن همه کسانی که تا به حال بیت کوین را از طریق یک صرافی متمرکز معامله کرده، مالک آن بوده یا استفاده کرده اند را برای دولت بی اهمیت می کند.

در نهایت، بدترین گزینه: از بین رفتن توسط دولت (معروف به دموکسید). این موضوع و همچنین ممنوعیت اجباری، می تواند در تاریخ اتفاق بیفتد. تخریب فرضی بیت کوینر ها صدمات جبران ناپذیری به بشریت و در نهایت پذیرش بیت کوین وارد می کند.

خوشبختانه، بیت کوین اطلاعاتی بدون مکان فیزیکی است. همه جا و هیچ جا. این موضوع یک چالش منحصر به فرد برای ممنوعیت بیت کوین ایجاد می کند: آربیتراژ جغرافیایی.

همانطور که کشورها بیت کوین را سرکوب می کنند، انگیزه سایر کشورها برای پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی افزایش می یابد.

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور می گوید: "هم‌زمان با گرفتار شدن جهان در استبداد، ما پناهگاهی برای آزادی ایجاد خواهیم کرد."

این سخن یک مثال کامل از نظریه بازی است. دو کشوری که بیت کوین را ممنوع کرده اند، آسیب قابل توجهی به هر دو وارد می کنند. دو کشوری که اجازه وجود بیت کوین را می دهند باعث رونق هر دو اقتصاد می شود. از طرفی، یکی از کشورهایی که بیت کوین را منع کرده در حالی که کشور دیگر هیچ کاری انجام نمی دهد، تنها به یک کشور آسیب می رسد.

بیت کوینرها موظفند در برابر قوانین غیراخلاقی و ناعادلانه مقاومت کنند. این کار مستلزم نافرمانی مدنی و/یا ورود به سیاست برای اطمینان از پیروزی ما است. بهترین جایگزین بعدی، روی آوردن مکان‌های دوستدار بیت کوین مانند السالوادور است.

سوالی که افرادی که در مورد ممنوعیت بیت کوین فکر می کنند باید از خود بپرسند این است: آیا برای انجام این کار حاضرند برای همیشه زندانی کنند و بکشند؟ تنها راه برای متوقف کردن یک ایده، متوقف کردن فیزیکی افرادی است که یک ایده را دارند. مفهوم دوگانه اندیشی جورج اورول در سال ۱۹۸۴ را در نظر بگیرید.

این به مردم بستگی دارد که کدام راه را انتخاب کنند: آزادی یا استبداد.

بنابراین، چگونه در برابر این حملات دفاع کنیم؟

هرچه افراد بیشتری بیت کوین را نگه دارند، بهتر است. اهمیت مراقبت از خود و اجرای گره کامل خود را آموزش دهید. از افراد، مشاغل و کشورها با بیت کوین پشتیبانی کنید. شبکه زیرساختی و فناوری های مقیاس‌پذیری را بهبود بخشید. جوامع انعطاف پذیر و اقتصادهای گردشی بیت کوین بسازید. بیت‌کوینری باشید که چراغ امید در پرتگاه تاریکی است.

در نتیجه، ممکن است پذیرش بیت کوین به طور موقت از بین برود، اما با هزینه ای قابل توجه: فاشیسم در مقیاس گسترده که از زمان جنگ جهانی دوم دیده نشده است.

کلمه کلیدی در اینجا "پذیرش" است. از بین بردن شبکه بیت کوین غیرممکن است، ایده ای از پول سالم غیرقابل توقف.