۰ نفر

مهم ترین اتفاق بازار رمزارز بعد از پیدایش بیت کوین:

اگر ارتقای جدید اتریوم شکست بخورد چه می شود؟

۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبر: 666271
اگر ارتقای جدید اتریوم شکست بخورد چه می  شود؟

در حالی که رسانه های مطرح جهانی به طور کلی پیچیدگی های ارتقاء اتریوم را درک کرده اند، برخی از آنها در مورد اختلالات در صورت شکست آن هشدار می دهند. رسانه‌های مطرح در حال بررسی اهمیت ادغام اتریوم قبل از این رویداد هستند و آن را به‌عنوان «تعمیرات اساسی» توصیف می‌کنند که می‌تواند پذیرش کریپتو را تسریع کند یا در صورت شکست، شوک فاجعه‌باری را به بازار وارد کند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ ادغام از زمان وایت پیپر اولیه اتریوم در حال شکل گیری بوده است و شامل حرکت از مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) به یک اثبات سهام کارآمد (PoS) بدون هیچ گونه اختلال قابل توجهی در بلاک چین است.

نشریه تجاری آمریکایی فوربس، ارتقای بدون توقف را شبیه به «تغییر موتور یک سفینه فضایی در اواسط پرواز» خواند و کوری کلیپستن، مدیرعامل سوان بیت کوین نیز اظهارنظر مشابهی را به وال استریت ژورنال داد و گفت که این ارتقا مانند «تلاش برای تعمیر هواپیما در وسط پرواز است.»

برخی از رسانه‌ها تاکید کردند که این ارتقا می‌تواند مملو از خطر باشد و نگرانی‌هایی را در مورد اینکه یک حرکت اشتباه می‌تواند برای آینده شبکه و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در بلاک چین اتریوم " فاجعه‌بار" باشد، را به اشتراک گذاشتند.

اگر ارتقای جدید اتریوم شکست بخورد چه می شود؟

روزنامه بریتانیایی Evening Standard پیشنهاد کرد که معامله‌گران رمزارز قبل از آپدیت ادغام نفس خود را حبس کرده‌اند، زیرا یک ارتقای ناموفق می‌تواند کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال را در معرض خطر قرار دهد.

به گفته Defillama، شبکه اتریوم مسئول بخش بزرگی از بازار استیبل کوین ها به ارزش 150 میلیارد دلار و مسئول حدود 33 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم (DApps) است.

دکتر آنا بکر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران EndoTech  گفت که اگر مشکلی پیش بیاید که منجر به توقف بلاک چین شود، "بقا برای این صنعت نوپا بسیار مشکل خواهد بود".

دکتر آنا بکر گفت:

اتریوم زیرساخت بسیاری از شرکت‌ها برای مدیریت بلاک‌چین‌هایشان است، بنابراین اگر مشکلی پیش بیاید، صنعت را متوقف می کند، از همین رو بقای این صنعت در این دوره بسیار مشکل خواهد بود.

همچنین واشنگتن پست گفت: از آنجایی که مکانیسم اثبات سهام کمتر آزمایش شده است تا اثبات کار، امنیت آن در بیش از یک دهه ثابت شده است، اما ممکن است آسیب پذیری های جدیدی در اثبات سهام پیدا شود.

اگر ارتقای جدید اتریوم شکست بخورد چه می شود؟

جان کویگین، روزنامه‌نگار رسانه ملی استرالیا ABC در گزارش خود گفت: با توجه به اینکه مدل جدید فقط بر روی بلاک‌چین‌های آزمایشی آزمایش شده است، این احتمال وجود دارد که ادغام اتریوم شکست بخورد.

یکی از نکاتی که بین رسانه‌ها اتفاق نظر وجود دارد این است که ارتقای اتریوم باعث می‌شود بلاک چین بیش از پیش با محیط زیست سازگار شود. طبق گفته بنیاد اتریوم، مصرف انرژی تا بیش از ۹۹ درصد کاهش می‌یابد.

برخی استدلال می‌کنند که این امر می‌تواند روی دیگر ارزهای دیجیتال اثبات کار مانند بیت‌کوین فشار بیاورد تا در نهایت از این روش پیروی کنند.

کوئیگین گفت: در زمانی که جهان به شدت در تلاش است تا مصرف انرژی را کاهش دهد، بیت کوین هر ساله انرژی بیشتری نسبت به کشورهای متوسط ​​مانند آرژانتین مصرف می‌کند.

اگر ادغام اتریوم موفق شود، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تحت فشار زیادی برای مقابله با این مشکل خواهند بود.

کوئیگین خاطرنشان کرد که سال گذشته، سازنده خودروهای الکتریکی تسلا اعلام کرد که تا زمانی که حداقل نیمی از ارز دیجیتال با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر استخراج نشود، دیگر بیت کوین را برای پرداخت نمی پذیرد، در حالی که قانونگذار نیویورک اوایل سال جاری لایحه ای را برای بررسی دقیق استخراج کنندگان بیت کوین با استفاده از کربن تصویب کرد.

کوئیگین در پایان گفت: «یک چیز واضح است: با افزایش روزافزون نیاز به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ارزهای دیجیتال دیگر بهانه‌ای برای مصرف بی‌شمار انرژی‌ ندارند.»

بر اساس گزارش CoinMarketCap، اتر (ETH) در حال حاضر دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است که با ارزش 187.5 میلیارد دلار در مقایسه با ارزش بازار بیت کوین که (BTC) 360 میلیارد دلار است.

اگر ارتقای جدید اتریوم شکست بخورد چه می شود؟

مجله فوربس در مورد آپدیت ادغام اتریوم نوشت: اگر ادغام موفقیت آمیز باشد، اتریوم به چشم انداز اصلی خود یعنی "کامپیوتر جهانی" بسیار نزدیکتر می شود.