۰ نفر

طبق گزارشی از The Block؛

پاسخ‌ ها به فرمان اجرایی جو بایدن درباره کریپتو

۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۹
کد خبر: 663990
پاسخ‌ ها به فرمان اجرایی جو بایدن درباره کریپتو

بیشتر پاسخ‌ها به فرمان اجرایی جو بایدن در مورد ارزهای دیجیتال در هفته پیش رو، درست بعد از روز کارگر ارائه می‌شوند. لازم به ذکر است که پاسخ‌های مورد انتظار وزارت خزانه‌داری و دادگستری، می‌تواند تأثیر ویژه‌ای بر آینده سیاست ارزهای دیجیتال در ایالات متحده و جهان داشته باشد.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ بخش عمده‌ای از پاسخ‌های آژانس به فرمان اجرایی رئیس جمهور بایدن به زودی ارائه می‌شود. بر اساس دستور 9 مارس، هفت گزارش از آژانس‌ها 120 روز پس از انتشار این دستور به کاخ سفید ارسال می‌شود و آخرین مهلت آن‌ها در 5 سپتامبر، یک روز پس از روز کارگر است. روز کارگر یکی از تعطیلات فدرال ایالات متحده است. این فرمان بر لزوم همکاری بین سازمانی تاکید دارد، اما دستورات و نهادهای پیشرو آن به شرح زیر است:

خزانه داری: گزارشی در مورد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC، با علاقه خاص در همکاری با فدرال رزرو ارائه دهد. از زمان انتشار فرمان اجرایی،  CBDC ها به موضوعی شگفت انگیز در واشنگتن تبدیل شده‌اند.

دفتر علم و فناوری: تجزیه و تحلیل فنی از دشواری و احتمال اجرای CBDC ها را ارائه دهد.

وزارت دادگستری: ارزیابی قانونی از اینکه آیا کنگره برای صدور CBDC نیاز به وضع قانون جدید دارد یا خیر؟ که جمهوری خواهان قاطعانه بر این موضوع تاکید دارند.

خزانه داری و بازارهای اصلی و قانون‌گذارن حمایت از مصرف کننده: گزارشی در مورد خطرات و مزایای دارایی‌های دیجیتال در بازارها و پرداخت‌ها را ارائه دهند.

دفتر سیاست علم و فناوری: گزارشی در مورد نقش کریپتو در انتقال انرژی در بازه‌های زمانی مختلف ارائه دهد. این موضوع بحث برانگیز است، زیرا منتقدان رمزارز اغلب به استخراج اثبات کار به عنوان اتلاف غیرقابل توجیه برق اشاره می‌کنند. ذینفعان کریپتو می‌گویند PoW می‌تواند از توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر درآمدزایی کند.

پاسخ‌ ها به فرمان اجرایی جو بایدن درباره کریپتو

وزارت دادگستری، با کمک خزانه داری و وزارت امنیت داخلی: نقش آژانس‌های مجری قانون در "کشف، تحقیق و تعقیب فعالیت‌های مجرمانه مرتبط با دارایی‌های دیجیتال" را دنبال کنند. FBI وزارت دادگستری، تحقیقات جنایی IRS وزارت خزانه داری و وزارت امنیت داخلی بخش عمده تحقیقات ارزهای دیجیتال را به صورت فدرال هدایت کرده‌اند.

وزارت بازرگانی: چارچوبی برای افزایش رقابت اقتصادی ایالات متحده در فناوری‌های دارایی دیجیتال و استفاده از آن را ارائه دهد.

برخی از پاسخ‌ها به فرمان اجرایی قبلاً ارسال شده است. به طور خاص، دو نفر از وزارت دادگستری و از وزارت خزانه داری بر زاویه و جنبه بین المللی صنعت رمزارزها متمرکز شدند. بنابراین با توجه به نوع پاسخ فرمان اجرای مذکور، باید منتظر هفته پر تلاطمی در بازار رمزارزها باشیم.

 

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.