۰ نفر

مصاحبه جردن بلفورت با یاهو فایننس؛

گرگ وال استریت: در مورد صفر شدن ارزش بیت کوین اشتباه کردم!

۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبر: 663954
گرگ وال استریت: در مورد صفر شدن ارزش بیت کوین اشتباه کردم!

جردن بلفورت، کارگزار سابق سهام که در زبان عامیانه به عنوان "گرگ وال استریت" شناخته می شود، قیمت دارایی های کریپتو با ارزش بازار پایین را به دلیل نوسان شدید به سهام پنی تشبیه کرده است. سهام پنی به سهام هایی با قیمت زیر ۱ دلار از شرکت های کوچک و ناشناخته اطلاق می شود. به طور کلی آنها یا بازدهی کلانی برای سرمایه گذاران به دست می آورند یا به طور چشمگیری سقوط می کنند و از بین میروند.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ ظهور بلفورت در دهه 90 و در نهایت همکاری با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، به دلیل معاملات دلالی سهام بود.

بلفورت در طی مصاحبه ای با Yahoo Finance در 27 اوت خاطرنشان کرد که این نوع سرمایه گذاری ها دارای "چرخه قابل پیش بینی یکسان" هستند که می تواند بازدهی کلانی ایجاد کند اما همچنین می تواند دارایی سرمایه گذارانی را که در زمان مناسب پول خود را نقد نکنند، از بین ببرد.

بلفورت در ادامه افزود: اگر این رمزارزها را معامله کنید می‌توانید پول کلان و هنگفتی در زمان بسیار کوتاه بدست آورید. اما از طرف دیگر شما در زمین بازی افراد دیگر بازی می کنید.

او افزود: "شما در حال بازی در زمین بازی افراد دیگری هستید و بیشتر اوقات احتمالاً شکست خواهید خورد."

بلفورت در ادامه خاطرنشان کرد که افراد تنها در صورتی باید در دارایی‌های کریپتو با ارزش پایین سرمایه‌گذاری کنند که مایلند مقدار کمی از سبد خود را به قمار اختصاص دهند و پیشنهاد کرد که هرگز نباید در دسته سرمایه‌گذاری جدی قرار گیرند.

مهم نیست که مدیریت شما خوب یا بد باشد، آنها آنقدر کوچک هستند که سریعا بالا می روند و بعد وقتی به اوج می رسد، مردم آن را رها می کنند.

گرگ وال استریت همچنین خاطرنشان کرد که او در درجه اول به بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در رابطه با سرمایه گذاری های بلندمدت به دلیل پایه های قوی آنها نگاه می کند. او اظهار داشت که به دلیل پتانسیل آن برای تبدیل شدن به یک ذخیره ارزش و تورم پس از بلوغ بیشتر بازار در آینده، علاقه خاصی به بیت کوین دارد.

بیت کوین عرضه محدودی دارد و از آنجایی که تورم همچنان ادامه دارد، در صورتی که به بلوغ کافی برسد می تواند به یک ذخیره ارزش در حال رشد تبدیل شود.

 متنفر از کریپتو تا طرفدار کریپتو

گرگ وال استریت: در مورد صفر شدن ارزش بیت کوین اشتباه کردم!

بلفورت یکی از چهره‌های محبوب در فضای سرمایه‌گذاری است که در چند سال گذشته یک چرخش  180 درجه را روی کریپتو انجام داده است و به سرمایه‌گذارانی مانند شارک تانک، مارک کوبان و کوین او لری ملحق شده است.

در فوریه 2018، بلفورت پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین در نهایت به صفر می‌رسد و به دلیل کوچک بودن بازار در آن زمان، این دارایی را «طوفان عالی برای دستکاری» توصیف کرد. او همچنین پرداخت‌های مورد استفاده BTC را به جای اینکه صرفاً وسیله‌ای برای سرمایه‌گذاری باشد، زیر سؤال برد و پیشنهاد کرد که وجود ندارد.

بلفورت در اظهار نظر در مورد تغییر احساسات خود با Yahoo Finance، خاطرنشان کرد که در مورد صفر شدن بیت کوین اشتباه می کند و زندگی به معنای سازگاری و رشد مداوم است.

او گفت در حالی که هنوز بر اکثر انتقادات خود اعتقاد دارد، پذیرش جریان اصلی رو به رشد بیت کوین و کریپتو، همراه با درک اینکه این بخش به طور کامل ممنوع نخواهد شد، در نهایت نظر او را تغییر داد.

او می‌گوید: دلیل اصلی مخالفت من با کریپتو ریسک حاکمیتی بود که ایالات متحده مانند چین بخواهد کریپتو را ممنوع کند، این چیزی بود که باعث شد من واقعاً نسبت به بیت‌کوین احساسات نزولی داشته باشم.