۰ نفر

تحلیلی بر نمودار ETH؛

اصلاح قیمت اتریوم تا کجا پیش می رود؟

۷ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۳۷
کد خبر: 663906
اصلاح قیمت اتریوم تا کجا پیش می رود؟

قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته کاهش جدیدی را در نمودار خود ثبت کرد. آلتکوین برتر در روز گذشته ۷ درصد کاهش یافت. در هفته گذشته، ETH ۹ درصد کاهش یافته است و در زیر سطح حمایت ۱۵۲۰ دلار به معاملات خود ادامه داد. ضعف گسترده‌تر بازار را می‌توان دلیل حرکت بیشتر آلت‌کوین‌ها به سمت سقوط در نمودارهای مربوطه دانست. قیمت اتریوم در تلاش بود تا خود را بالاتر از مقاومت فوری نگه دارد، اما با فروش قابل توجهی رو به رو شد.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ چشم انداز فنی دومین رمزارز برتر نیز به سمت قدرت نزول اشاره دارد. به محض اینکه ETH نتوانست از سطح حمایتی فوری دفاع کند، خریداران آن از بازار خارج شدند. اگر اتریوم نتواند بالاتر از سطح قیمت 1.400 دلار معامله شود، ممکن است به سقوط در نمودار خود ادامه دهد. بیت‌کوین تا مرز 19.900 دلار سقوط کرد که باعث شد فروشندگان در بازار فعال شوند.

سقوط به زیر سطح 1.400 دلار باعث می‌شود که قیمت اتریوم در سطح 1.367 دلار باقی بماند. برای اینکه این آلتکوین بتواند تز نزولی خود را بشکند، حمایت بازار و قدرت خرید گسترده‌تر مورد نیاز است.

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم: نمودار چهار ساعته

2

قیمت اتریوم در نمودار چهار ساعته 1470، منبع: ETHUSD در TradingView.

اتریوم در زمان نگارش این مقاله 1.470 دلار معامله می‌شود. آلتکوین برتر سعی کرده بود در نمودار خود بهبود یابد و حرکت فعلی قیمت می‌تواند یک اصلاح باشد. اما در واقع فشار فروش، پس از سقوط قیمت اتریوم به زیر 1.500 دلار تقویت شد. سطح حمایت فوری برای رمزارز در 1.400 دلار بود.

اگر اتریوم بالاتر از سطح 1.400 دلار باقی بماند، می‌توان از ضررهای بیشتر جلوگیری کرد با این حال اتریوم همچنان از روند کلی بازار رمزارزها خارج نخواهد شد. تا زمانی که قیمت اتریوم به بالای سقف قیمت 1.500 دلار نرود، اقدام نزولی قیمت در نمودار باقی خواهد ماند. مقدار ETH معامله شده کاهش یافته است که نشان دهنده افزایش قدرت فروش است.

تحلیل تکنیکالی

3

نمودار اتریوم به قدرت فروش بالایی در نمودار چهار ساعته اشاره دارد | منبع: ETHUSD در TradingView.

اتریوم در نمودار چهار ساعته بیش از حد فروخته شد. فروش بیش از حد ناگهانی بیت‌کوین باعث شده بود که خریداران اعتماد خود را نسبت به این دارایی از دست بدهند و آلت کوین‌های اصلی نیز همان مسیر را دنبال کنند. شاخص قدرت نسبی زیر مقدار 20 قرار دارد و این نشان دهنده شرایط فروش بیش از حد این رمزارز است. به عبارت دیگر، قیمت اتریوم زیر خط 20-SMA بود و این بدان معنی بود که فروشندگان حرکت قیمت را در بازار هدایت می‌کردند.

4

اتریوم سیگنال فروش را در نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد | منبع: ETHUSD در TradingView.

قدرت فروش آلتکوین برتر در 24 ساعت گذشته افزایش یافته است. این رمزارز بیش از حد فروخته شد و سایر اندیکاتورهای تکنیکالی نیز سیگنال فروش را نشان داده‌اند. واگرایی میانگین متحرک اندیکاتور MACD و حرکت قیمت، همچنین شانس برگشت را نشان می‌دهد. MACD تحت یک متقاطع نزولی قرار گرفته و هیستوگرام‌های قرمز رنگ را در زیر نیم خط تشکیل داد که سیگنال فروش برای اتریوم است. باندها در اندیکاتور بولینگر (دو خط آبی رنگ) نشان دهنده نوسانات قیمت هستند. شکاف بین باندها در زمان انتشار این تحلیل افزایش یافته و به سمت افزایش شانس نوسان قیمت‌ها اشاره می‌کند. برای اینکه اتریوم علائم تقویتی را در روند معاملات بعدی ببیند، باید به سرعت بالاتر از سقف قیمتی فعلی حرکت کند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.