۰ نفر

به دنبال ریزش بازار رمزارزها؛

سپتامبر خونین برای بیت کوین در راه است؟

۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۰۲
کد خبر: 663806
سپتامبر خونین برای بیت کوین در راه است؟

بررسی ها از نظر تاریخی نشان می دهد که بیت کوین برای سال های اخیر، ماه آگوست را به این بدی پشت سر نگذاشته و ممکن است وضعیت بدتری نیز در ماه سپتامبر برای این رمزارز مشهور در راه باشد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش کوین تلگراف، با توجه به سوابق تاریخی تایم فریم ماهانه بیت‌کوین، این رمزارز در ماه سپتامبر عمدتا شاهد افت قیمت بوده است. در حال حاضر، بیت کوین در مسیری قرار دارد که بدترین عملکرد ماه آگوست خود را از زمان بازار نزولی سال 2015 مشاهده کند  و ماه آینده ممکن است حتی بدتر از این هم باشد.

داده‌های منبع تحلیل زنجیره‌ای Coinglass نشان می‌دهد که بیت‌کوین برای مدت هفت سال آگوست به این بدی نداشته است.

سپتامبر به معنای کاهش متوسط قیمت 5.9 درصدی بیت‌کوین است

پس از دو کاهش قابل توجه قیمت بیت کوین در هفته های اخیر، دارندگان بیت کوین به طور چشمگیری ترسیده اند – اما از نظر تاریخی، حتی ممکن است عملکرد این رمزارز در ماه سپتامبر بدتر از آگوست نیز باشد.

قیمت بیت‌کوین در ماه جاری، 14 درصد کاهش یافته است که باعث شده این رمزارز بدترین ماه آگوست را از سال 2015 تجربه کند. اما در سال‌های بعد، ثابت شد که قیمت بیت‌کوین در ماه آگوست عملکرد بهتری هم می‌تواند داشته باشد. برای مثال، در سال ۲۰۱۷، بزرگترین ارز دیجیتال در یک رکورد صعودی، بیش از ۶۵ درصد افزایش یافت.

با این حال، ماهی که هیچ کس نمی‌تواند در مورد جهت احتمالی قیمت حدس بزند، سپتامبر است. پیش از این، این ماه به ماه "قرمز" بیت کوین معروف بوده است. میزان ضرر از زمان ثبت آمار توسط Coinglass یعنی سال 2013 نشان می‌دهد که تقریبا 6 درصد بوده است.

به نظر می‌رسد که این بار بی‌ثباتی اقتصاد کلان با روند مرسوم ترکیب شده تا پیش‌بینی‌های ناخوشایندی از سوی تحلیلگران ارائه شود.

جاش راگر، یکی از معامله گران، در حالی که بیت کوین سطح حمایتی 20 هزار دلار را از دست داده است، اظهار کرد: "وضعیت بازار سهام به طور کلی در حال حاضر خوب به نظر نمی رسد، بنابراین این کاهش قیمت بیت کوین بازتابی از آن است."

"سپتامبر به طور کلی از نظر تاریخی ماه خوبی نیست. احتمالاً در حال حاضر کف قیمتی، فرصتی را برای خریداران فراهم می‌کند."

راجر همچنین موضوع احتمال فروش عمده بیت‌کوین‌های صرافی Mt. Gox توسط طلبکاران آن که اگر پس از هشت سال به دست آنها برسد، اشاره می‌کند. بسیاری بر این باورند که چنین رویدادی رخ نخواهد داد، در حالی که عکس این موضوع نیز هنوز ثابت نشده است.