۰ نفر

به دنبال خروج افراد زود باور از بازار رمزارزها؛

کاهش ۶۵ درصدی درآمد حاصل از هک رمزارزها

۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۱
کد خبر: 661239
کاهش ۶۵ درصدی درآمد حاصل از هک رمزارزها

بر اساس گزارش ارائه شده، به دنبال ریزش بازار رمزارزها و خروج افراد بی تجربه از بازار، میزان کلاهبرداری های این حوزه از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا کنون ۶۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش کوین تلگراف، کاهش سرمایه‌گذاران خرد زودباور و همچنین کاهش قیمت دارایی ها، باعث کمتر شدن کلاهبرداری‌های این حوزه شده، اما از طرفی سونامی برنامه های جدید دیفای، هکرها را به طمع انداخته است.

گزارش جدید در مورد جرایم رمزارزی نشان می‌دهد که افراد کمتری در سال 2022 به دلیل کاهش قیمت دارایی‌ها و خروج کاربران بی‌تجربه از بازار، قربانی کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال شده‌اند.

طبق گزارش Chainalysis در تاریخ 16 آگوست، کل درآمد کلاهبرداری رمزارز از ابتدای سال تا به امروز در حال حاضر به 1.6 میلیارد دلار رسیده که معادل 65 درصد کاهش نسبت به همین دوره در سال قبل است که به نظر می رسد با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال مرتبط باشد.

کاهش ۶۵ درصدی کلاهبرداری های رمزارزی!

درآمد ماهانه کلاهبرداران رمزارز در سال‌های اخیر

از ژانویه 2022، درآمد کلاهبرداری کم و بیش مطابق با قیمت بیت کوین کاهش یافته است. تنها درآمد ناشی از کلاهبرداری در این حوزه کاهش نیافته است، بلکه در سال 2022 تا کنون تعداد افرادی که به حساب کلاهبرداران واریز انجام داده‌اند، پایین‌ترین میزان آن در طول 4 سال گذشته بوده است.

اریک جاردین، سرپرست تحقیقات جرایم سایبری Chainalysis، نویسنده این گزارش، توضیح می‌دهد که سرمایه‌گذاران کریپتو در بازارهای صعودی، زمانی که فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بازدهی بزرگ برای قربانیان جذاب‌تر است، بیشتر در معرض کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

وی همچنین این فرضیه را مطرح کرد که بازارهای صعودی نیز معمولاً شاهد تعداد بالاتری از کاربران جدید و بی‌تجربه ارزهای دیجیتال هستند که بیشتر قربانی کلاهبرداری می‌شوند.

جاردین خاطرنشان می کند که بزرگترین کلاهبرداری سال 2022 تاکنون تنها 273 میلیون دلار به دست آورده و مربوط به پلتفرم سرمایه گذاری JuicyFields.io بوده است.

هک ها و وجوه دزدیده شده

در حالی که درآمد ناشی از کلاهبرداری در سال جاری کاهش یافته است، جاردین اظهار کرد که هک مبتنی بر کریپتو این روند را کاهش داده و تا جولای 2022 با 58.3 درصد افزایش به 1.9 میلیارد دلار رسیده است، رقمی که شامل 190 میلیون دلار هک Nomad bridge که در 1 آگوست آغاز شد، نمی شود.

کاهش ۶۵ درصدی کلاهبرداری های رمزارزی!

مقایسه رمزارزهای دزدیده شده ماهانه توسط هک: سال 2021 و 2022

جاردین گفت که این افزایش تا حد زیادی به افزایش برنامه های دیفای DeFi نسبت داده می شود که در سال 2021 به شدت افزایش یافت. پروتکل‌های DeFi به‌طور منحصربه‌فردی در برابر هک آسیب‌پذیر هستند، زیرا کد منبع باز آن‌ها می‌تواند توسط مجرمان سایبری که به دنبال سوء استفاده هستند، مورد بررسی قرار گیرد.

اما جاردین اضافه کرد که همه چیز بد نیست، زیرا زبان‌های برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند مانند Solidity نسبتا جدید هستند و این اکسپلویت‌ها می‌توانند برای امنیت مفید باشند.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که تمرکز زیادی از این هکرها از واحدهای هک نخبگان کره شمالی مانند گروه لازاروس Lazarus Group آمده‌اند و تقریباً نیمی از رمزارزهای سرقت شده در هک‌ها توسط این گروه‌ها انجام شده است.

جاردین همچنین خاطرنشان کرد که درآمد بازار دارک نت تا کنون در سال 2022 تا کنون 43 درصد کاهش یافته که عمدتاً به دلیل اجرای قانون آلمان بوده که سرورهای دارک نت روسی Hydra Marketplace را در 5 آوریل بسته است.

بازارهای دارک نت، بازارهای سیاه دارک وب هستند که کالاها و خدمات غیرقانونی را برای فروش ارائه می دهند و اغلب از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت استفاده می کنند.