۰ نفر

مروری بر وضعیت بازار ارزهای دیجیتال؛

هفته گذشته در بازار رمزارزها چه اتفاقاتی افتاد؟

۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰
کد خبر: 660507
هفته گذشته در بازار رمزارزها چه اتفاقاتی افتاد؟

وزارت خزانه داری ایالات متحده پروژه تورنادو کش (Tornado Cash) را تحریم کرد و مقاومت در برابر سانسور کریپتو را در کانون توجه قرار داد. انتقال اثبات سهام اتریوم در اواسط سپتامبر اتفاق خواهد افتاد.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ به ندرت دوره‌ای کسل کننده در چرخه اخبار ارزهای دیجیتال وجود دارد و هفته گذشته تفاوتی با چنین دوره‌‌هایی نداشت. در واقع در هفته‌ای که گذشت، وزارت خزانه داری ایالات متحده کد منبع باز را برای اولین بار تحریم کرد، انتقال اتریوم به اثبات سهام نقطه عطف دیگری را پشت سر گذاشت و فضای سرمایه گذاری نهادی بیت‌کوین از بازیگر اصلی استقبال کرد. در ادامه سه مورد فوق، از بزرگترین داستان‌های هفته گذشته، آورده شده است:

1. پروژه تورنادو کش توسط خزانه داری ایالات متحده تحریم شد

وزارت خزانه داری ایالات متحده با افزودن 44 کیف پول اتریوم و USD کوین (USDC) مرتبط با این سرویس، به لیست اتباع ویژه خود تحریم‌هایی را علیه میکسر رمزنگاری تورنادو کش اعمال کرد. مقامات ایالات متحده گفتند که این اقدام در ارتباط با گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد هکرهای کره شمالی از میکسر مذکور، برای شستشوی درآمد حاصل از چندین هک رمزنگاری شده با مشخصات بالا استفاده می‌کنند. تحریم‌های روز دوشنبه انتقادات گسترده‌ای را از سوی چندین بخش در فضای کریپتو به دنبال داشت. این انتقادها زمانی افزایش یافت که مقامات هلندی روز جمعه، یک توسعه دهنده تورنادو کش را دستگیر کردند.

رمز ارز

پروژه تورنادو کش در تمام طول هفته در چندین جبهه با مشکلاتی برای پلتفرم زدایی مواجه شده است. وب سایت میکسر، ایمیل و GitHub این پروژه حذف شده‌اند. همین اتفاقات در مورد سرور صفحه Discord و صفحه انجمن تورنادو کش نیز افتاد. توزیع کننده استیبل کوین USDC Circle نیز صندوق‌های میکسر تورنادو کش را در کیف پول‌های تحریم شده مسدود کرد. برنامه‌های رمزنگاری شده از جمله؛ پروتکل‌های DeFi و ارائه دهندگان گره شروع به مسدود کردن دسترسی کاربران با کیف پول‌هایی کرده‌اند که تراکنش‌های رمزارز تورنادو کش را در تاریخچه خود دارند.

2. ادغام شبکه تست گورلی با موفقیت انجام شد

توسعه دهندگان اتریوم روز چهارشنبه ادغام شبکه آزمایشی گورلی را اجرا کردند. زمانی که اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تبدیل شود، آخرین مرحله برای ارتقاء مرج شبکه اصلی خواهد بود. این آبدیت شبکه اصلی اکنون یک تاریخ آزمایشی دارد. توسعه دهندگان هسته اتریوم روز پنجشنبه گفتند که این رویداد احتمالا در اواسط سپتامبر یعنی 15 یا 16 سپتامبر اتفاق خواهد افتاد. همه افراد در اکوسیستم اتریوم از ارتقاء مرج پشتیبانی نمی‌کنند. گزارش‌هایی از هارد فورک بلاکچین به رهبری ماینر برای حفظ وضعیت موجود PoW وجود دارد. کسانی که در قلب این جنبش قرار دارند، روز جمعه گفتند که زنجیره PoW اتریوم اجتناب ناپذیر است. ویتالیک بوترین، یکی از خالقان اتریوم، به گفتگو اضافه کرد و گفت که فورک PoW اتریوم بعید است موفق شود.

3. بلک راک باعث سر و صدای کریپتو می‌شود

رمز ارز

مدیر دارایی 9 تریلیون دلاری، اولین پیشنهاد خود در حوزه رمزنگاری را اعلام کرد که یک اعتماد خصوصی بیت‌کوین (BTC) برای سرمایه گذاران نهادی به شمار می‌رود. این محصول بلک راک (BlackRock) به سرمایه گذاران نهادی ایالات متحده در معرض مستقیم قرار گرفتن BTC را ارائه می‌دهد. این اعلامیه تنها یک هفته پس از همکاری غول مدیریت دارایی با کوین‌بیس منتشر شد. معامله بلک راک با کوین‌بیس باعث می‌شود که این کمپانی بتواند از طریق کوین‌بیس پرایم به مشتریان شرکت‌ها، دسترسی به محصولات سرمایه‌گذاری کریپتو را ارائه دهد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.