۰ نفر

روش جدید کلاهبرداری کریپتویی؛

۱۰ ترون بده ۱۵۰۰ دلار بگیر!

۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵
کد خبر: 659850
۱۰ ترون بده ۱۵۰۰ دلار بگیر!

روش های کلاهبرداری کریپتویی هر روز بیشتر می شوند. کلاهبرداران این حوزه افراد مبتدی را هدف قرار می دهند که قبل از ورود به این بازار هیچگونه آموزشی ندیده اند و سودای یک شبه پولدار شدن را سر دارند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ یک روش جدید کلاهبرداری که اخیرا توسط کاربران این حوزه شناسایی شده، در این نوع کلاهبرداری فرد کلاهبردار با فریب و درخواست کمک جعلی در فضای مجازی از مخاطبان خود می خواهد که به او کمک کنند تا بتواند ارزهای دیجیتال خود را از کیف پول برداشت کرده و 100 دلار هم هدیه دریافت کند.

کلاهبرداری از نوع درخواست کمک

ساز و کار روش کلاهبرداری کریپتویی جدیدی که از آن صحبت کردیم به این شکل است: یک اکانت با آواتار دختر در فضای مجازی با انتشار توییتی می گوید: من دانش آموز هستم و ١۵٠٠ تتر trc20 در کیف پول دارم که نمیدانم چگونه آن را برداشت کنم. در صورت کمک به من برای برداشت آن ١٠٠ دلار جایزه می دهم. او حتی ١٢ کلمه امنیتی کیف پولش را هم در پایین توییت خود می نویسد.

۱۰ ترون بده ۱۵۰۰ دلار بگیر!

وقتی فردی می خواهد به او کمک کند و به کمک آن 12 کلمه امنیتی وارد کیف پول می شود متوجه می شود که ١۵٠٠ دلار در کیف پول وجود دارد، اگر فرد کمک کننده با هر نیتی  بخواهد این پول را منتقل کند باید ١٠ ترون بابت کارمزد در کیف پول بریزید.

۱۰ ترون بده ۱۵۰۰ دلار بگیر!

اما اگر سابقه تراکنش ترون در این کیف را مشاهده کنید، متوجه می شوید که کاربران زیادی برای برداشتن ١۵٠٠ دلار، 10 ترون شارژ کردند ولی بلافاصله و به طور اتوماتیک ترون ها برداشته می شوند.

۱۰ ترون بده ۱۵۰۰ دلار بگیر!

در واقع ١۵٠٠ دلار طعمه ای بیش نیست برای کلاهبرداری و به دام انداختن افراد زود باور و طمع کار.

جالب است بدانید این کیف پول با این روش کلاهبرداری، درآمدی با میانگین روزانه ۵٠٠ دلار برای آن دانش آموز به  ارمغان می آورد.