۰ نفر

نظر کارشناس اقتصادی در مورد بازار رمزارز:

اتریوم سودده تر از بیت کوین؟!

۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۸
کد خبر: 659683
اتریوم سودده تر از بیت کوین؟!

بر اساس داده‌هایی که الکس کروگر، اقتصاددان کلان به اشتراک گذاشته، بیت کوین مدت‌ها پیش به یک دارایی کلان تبدیل شده است و معامله‌گران ارزهای دیجیتال می‌توانند از آن برای تجارت اتریوم استفاده کنند که نوسانات بیشتری مطابق با بیت کوین دارد.

 اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ کروگر برای نشان دادن و توضیح فرضیه خود نمودار اتریوم به بیت کوین را به اشتراک گذاشت که حرکت شاخص نزدک را تجسم می کند. همانطور که نمودار اتریوم به بیت کوین نشان می دهد، این دو دارایی همبستگی شدیدی با یکدیگر دارند.

اتریوم سودده تر از بیت کوین؟!

این اقتصاددان همچنین عقیده دارد که اتریوم نسخه پرنوسان تر از بیت کوین است. به نظر او قرار گرفتن سرمایه گذاران در معرض اتریوم به جای بیت کوین در طول دوره های صعودی، سودمندتر است زیرا در مقایسه با طلای دیجیتال بازده بیشتری دارد.

 بدیهی است که نوسانات بالا خطرات بیشتری برای سرمایه گذاران دارد، به خصوص زمانی که بازار وارد یک فاز اصلاح شود.

 اما علیرغم نشان دادن نوسانات بیشتر در بازه زمانی کوتاه‌تر، مقایسه بین این دو دارایی نشان می‌دهد که اتریوم و بیت‌کوین از ماه نوامبر حدود ۶۵ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

 اگر عملکرد هر دو دارایی را از اواسط جولای مقایسه کنیم، خواهیم دید که اتریوم با افزایش بیش از 60 درصدی ارزش خود، در چند هفته گذشته، عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

 در حالی که بیت کوین در همین بازه زمانی با افزایش 25 درصدی قیمت در حال تثبیت است.

 اتفاق عجیبی که در بازار نزولی اخیر رخ داد، این بود که عملکرد اتریوم به شدت از بیت‌کوین بهتر بود و جفت ارزETH/BTC  در چند هفته اخیر 145 درصد افزایش داشته است.

 دلیل اصلی افزایش کوتاه مدت دومین ارز دیجیتال بزرگ در بازار به احتمال زیاد به به‌روزرسانی بنیادی(Merge) مربوط می‌شود.

شبکه اتریوم قصد دارد که از الگوریتم اجماع گواه اثبات کار PoW به گواه اثبات سهام PoS منتقل شود که به این ادغام و آپدیت Merge)) مرج می‌گویند.

شبکه اتریوم از چند سال قبل روی انتقال خود از گواه اثبات کار به اثبات سهام کار می‌کرد. در طول این مسیر، هاردفورک‌ها و سافت فورک‌های زیادی انجام شده که مسیر برای این انتقال هموار شود؛ زیرا این نوع انتقال باعث تغییر کلی زیرساخت‌های یک شبکه می‌شوند و به ‌راحتی و به‌سرعت نمی‌توان این کار را انجام داد.

پیش‌بینی می‌شود (ماه آگوست ۲۰۲۲ یا مرداد/شهریور ۱۴۰۱) آپدیت مرج انجام شود.

 فاز مرج خود دارای دو هارد فورک است که در فورک اول ماینرها از شبکه حذف می‌شوند و استیکرها جای آنها را گرفته و شروع به پردازش تراکنش‌های شبکه اصلی اتریوم می‌کنند و فورک دوم نیز حدود یک ماه بعد از آن اجرا خواهد شد که در این فاز، امکان برداشت ۳۲ اتری که ولیدیتورها در فاز بیکن چین به قرارداد هوشمند اتریوم ۲ واریز کرده بودند، باز می‌شود.