۰ نفر

ماینینگ انفرادی یا پیوستن به استخرهای استخراج؛ کدام بهتر است؟

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 657871
ماینینگ انفرادی یا پیوستن به استخرهای استخراج؛ کدام بهتر است؟

صنعت ماینینگ یا استخراج رمزارزها به عنوان یکی از راه‌های کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال شناخته شده و روش‌های مختلفی هم دارد؛ سرمایه‌گذاری روی ماینینگ، خود نیز روش‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ماینینگ انفرادی و پیوستن به استخرهای استخراج (Pooled Mining) یا همان استخراج دسته‌جمعی اشاره کرد.

در ابتد لازم است بگوییم؛ اگر به دنبال کسب سود در زمان کوتاه هستید و صبر زیادی ندارید شاید تریدر شدن و انجام معاملات در بستر صرافی‌های ارزهای دیجیتال و همچنین سرمایه‌گذاری در این حوزه راه خوبی برای رسیدن به سود باشد؛ اما در صورت داشتن صبر و حوصله زیاد برای رسیدن به سود حداکثری، پیشنهاد ما خرید تجهیزات سخت‌افزاری ماینینگ و ورود به این صنعت است.

داراماینر به عنوان وارد کننده قانونی دستگا‌های ماینر، ارائه دهنده خدمات هاستینگ ماینینگ و اجاره دهند فارم‌های قانونی می‌تواند به علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در صنعت ماینینگ مشاوره رایگان دهد.

استخراج بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، از جمله روش‌های رایج برای به دست آوردن ارزهای دیجیتال است.همانطور که می‌دانید، تکنولوژی بلاک‌چین، بانک‌ها را به عنوان مرجع تایید تراکنش‌ها از میان برداشته‌ و وظیفه‌ی آن‌ها را به ماینرها سپرده است. برای این کار، فرد استخراج‌کننده یا ماینر(Miner)، در قدم اول باید تجهیزات مورد نیاز را تهیه نماید و از دستگاه‌های خود برای استخراج رمزارز استفاده کند؛ در واقع ماینر، فردی است که با خرید دستگاه ماینر، تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را تایید می‌کند و در ازای این کار، پاداشِ استخراج و کارمزد انتقال تراکنش‌ها را دریافت می‌کند.

 ماینرها در واقع توان سخت‌افزاری دستگاه ماینر خود را در اختیار شبکه بلاک‌چین می‌گذارند؛ هر چقدر این دستگاه‌ها قدرت پردازشی بیشتری داشته باشند، سرعت پردازش و شانس تایید تراکنش‌های بیشتری را خواهند داشت و پاداش بیشتری دریافت خواهند کرد.

علارغم  کاهش قیمت بیت‌کوین در چندماه اخیر، سختی شبکه پایین نیامده و این به این معنی است که افراد همچنان به بالا رفتن ارزش این ارز دیجیتال امید دارند؛ بنابراین توان سخت‌افزاری که فرد برای ماینینگ نیاز دارد نسبتا بالا است و برای استخراج حداکثری رمزارز، ماینر باید توان سخت افزاری بالایی داشته باشد. به این معنا که یک دستگاه باید از پردازنده CPU یا GPU قدرتمندی برخوردار باشد.

 طی فرآیند استخراج بیت‌ کوین، ماینرها برای دستیابی به بیت‌کوین‌های جدید، دستگاه‌هایی را به شبکه متصل می‌کنند تا معادلات ریاضیاتی پیچیده‌ای را حل کرده و با بررسی درستی رمزنگاری تراکنش‌ها،‌ پاداش استخراج دریافت کنند. همان‌طور که گفته شد، این فرآیند مستلزم داشتن تجهیزات قوی و مصرف زیاد انرژی برق است.

برای کسب درآمد مناسب از صنعت ماینینگ میبایست توان پردازش را با افزایش تعداد ماینرها زیاد کرد. باتوجه به این موضوع که هزینه تجهیزات ماینینگ و برق مصرفی آنان نسبتا زیاد است و ممکن است برای بسیاری از افراد داشتن تعداد زیادی ماینر مقرون به صرفه نباشد به همین منظور می‌توان استخرهای استخراج را به عنوان راه حلی برای مشکل هزینه‌بر بودن ماینینگ و توان مصرفی زیادی که هر ماینر باید برای اضافه کردن بلاک جدید به شبکه صرف کند، در نظر گرفت. در این روش، چندین ماینر هم‌زمان به تولید یک بلاک جدید کمک می‌کنند، سپس پاداش بلاک ایجاد شده بین ماینرها و با توجه به میزانِ قدرت پردازشی که هرکدام استفاده کرده بودند، تقسیم می‌شود.

مزایا و معایب ماینینگ انفرادی

  • ماینرها در ماینینگ انفرادی هزینه تراکنشی پرداخت نمی‌کنند و به ازای اضافه کردن هر بلاک جدید دقیقا 6.25 بیت کوین به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد.        
  • درآمدی که فرد به دست می‌آورد از ثبات کم‌تری برخوردار است.           
  • به دلیل اضافه کردن بلاک‌ها توسط یک ماینر، این روش فرآیندی زمان‌بر است. 
  • شانس اضافه کردن بلاک جدید پایین‌تر است.

مزایا و معایب استخراج استخر

  • درآمدی که ماینر در استخر استخراج کسب می‌کند، پایدارتر است.       
  • اگر در عملکرد ارائه دهنده استخر مشکلی ایجاد شود، کل استخر استخراج دچار اختلال می‌شود.
  • ماینرها در استخرهای استخراج به دلیل پرداخت هزینه تراکنش‌ها، درآمد کمتری دارند.
  • استخرها ممکن است برای حمله کنندگان به شبکه، هدف راحت‌تری باشند.

پس از بررسی و مقایسه روش‌های ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، باید اشاره کنیم که راه‌های عنوان شده برای همه افراد مناسب نیست  و برخی افراد باتوجه به شرایطی که دارند بهتر است سرمایه‌گذار باشند و پس از اشراف کامل بر حوزه رمزارزها به ترید و ماینینگ روی آورند.

جهت مشاوره رایگان در خصوص انتخاب روش‌های ماینینگ و خرید تجهیزات استخراج می‌توانید  به سایت داراماینر مراجعه نمایید.