۰ نفر

راه های شناخت بهتر بازار ارزهای دیجیتال؛

چگونه فعالیت نهنگ ها را در بازار رمزارز ردیابی کنیم؟

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۷
کد خبر: 654005
چگونه فعالیت نهنگ ها را در بازار رمزارز ردیابی کنیم؟

راه های اصلی که برای ردیابی فعالیت‌ نهنگ ها وجود دارد، شامل نظارت بر آدرس‌های شناخته شده نهنگ‌ها، دفترچه‌های سفارش، تغییرات ناگهانی در ارزش بازار و معاملات می‌شود. نهنگ ها مسئول نوسانات ناگهانی قیمت در بازارهای کریپتو هستند. با توجه به توانایی نهنگ ها در دستکاری بازار، برای سرمایه‌گذاران عمومی بسیار اهمیت دارد که رفتار نهنگ ها و تأثیر کلی آن بر بازار را درک کنند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ آدرس های کیف پولی که حاوی مقادیر زیادی بیت کوین هستند به عنوان نهنگ های بیت کوین شناخته می شوند. 

انتقال مقادیر زیادی بیت کوین از یک کیف پول به کیف پول دیگر بر قیمت ها تأثیر منفی می گذارد و در نتیجه معامله گران کوچک از این اتفاق ضرر می کند. در نتیجه، ردیابی نهنگ های بیت کوین در یک زمان به معامله گران کوچک اجازه می دهد تا در بازار نوسانی، معاملات سودآور انجام دهند.

راه های اصلی که برای ردیابی فعالیت‌ نهنگ ها وجود دارد شامل نظارت بر آدرس‌های شناخته شده نهنگ ها، دفتر سفارش، تغییرات ناگهانی در ارزش بازار و معاملات می‌شود.

نظارت بر آدرس کیف پول نهنگ‌های شناخته شده، می تواند به سرمایه گذارن کمک شایانی در جهت شناخت بازار کند.

 علاوه بر این، پیگیری تغییرات بازار از طریق دفتر سفارشات و معاملات در صرافی‌های کریپتو می تواند رفتار نهنگ‌ها را شناسایی کند و منجر به معاملات سودمند شود.

کریپتو

جامعه کریپتو همچنین می توانند از خدمات رایگانی استفاده ‌کنند که سرمایه‌گذاران را در مورد معاملات نهنگ آگاه می‌کند، این خدمات شامل اطلاعاتی در مورد کیف پول فرستنده و گیرنده و مبلغ آن است.

 یکی از محبوب ترین سرویس ها برای ردیابی خودکار معاملات نهنگ ها @whale_alert در توییتر است که هشدارهای مربوط به تراکنش های بزرگ را همانطور که در بالا نشان داده شده است صادر می کند.

در به‌روزرسانی اخیر بازار، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که بزرگترین دارندگان(نهنگ) بیت‌کوین تمایلی به انجام خرید یا فروش در قیمت‌های فعلی ندارند.

 Caue Oliveira، تحلیلگر BlockTrends با اشاره به ادامه دار شدن یک "خواب زمستانی" در کیف پول نهنگ ها ، از یافته فوق حمایت کرد. او اضافه کرد:

حرکات نهادی یا فعالیت نهنگ ها را می‌توان بر اساس حجم تراکنش‌های جابه‌جا شده به صورت بیت کوین یا دلار در یک دوره زمانی کوتاه را ردیابی کرد.

علاوه بر این، آلت‌کوین‌های متعدد همچنان از روند نزولی بیت‌کوین تقلید می‌کنند، همچنین نهنگ‌ های آلتکوین در انتظار بهبود احساسات در بازار کریپتو هستند.