۰ نفر

یکی از ماینرهای بزرگ بازار رمزارز:

ارزش فاندامنتال بیت کوین با قیمت بازار مطابقت ندارد!

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبر: 652511
ارزش فاندامنتال بیت کوین با قیمت بازار مطابقت ندارد!

بنیانگذار یک شرکت ماینر بیت کوین ادعا کرده است که استخراج سودآور بیت کوین اساسا نتیجه یک تیم حرفه ای کارآمد و بسیار ماهر است که می توانند زمان بندی اجرا را به درستی حفظ کنند. بنابراین، حتی زمانی که قیمت در حدود ۲۰۰۰۰ دلار در نوسان است، یک استخراج کننده بیت کوین با این ویژگی ها همچنان می تواند سودآور عمل کند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ اعتقاد بر این است که کاهش ارزش بیت کوین از کمتر از ۳۰۰۰۰ دلار در ابتدای ژوئن به زیر ۲۰۰۰۰ دلار در اواسط ماه یکی از عواملی است که به سقوط و ورشکستگی واحدهای رمزنگاری بزرگ مانند ۳AC و اخیراً ویاگر Voyager کمک کرده است. با این حال، این دو نهاد برجسته به هیچ وجه تنها مواردی نیستند که به طور جدی تحت تأثیر قرار می گیرند.

بسیاری از فعالان بازار، از جمله ماینرهای بیت کوین، علاوه بر مواجهه با قیمت های پایین تر، مجبور شده اند با خطر بالای ورشکستگی دست و پنجه نرم کنند. همانطور که وضعیت ۳AC نشان داد، بسیاری از فعالان بازار بیش از حد اهرم داشتند یا هنوز هم در این شرایط قرار دارند. کاهش مجدد قابل توجه در قیمت ها می تواند منجر به ورشکستگی های بیشتر شود.

با این حال، برای سایر فعالان بازار مانند ماینر BTC Permian Chain، بعید است که کاهش بیشتر قیمت ارز دیجیتال برتر تاثیر زیادی بر برنامه‌های بلندمدت این شرکت داشته باشد. به گفته بنیانگذار و مدیر عامل شرکت استخراج ارز دیجیتال مستقر در کانادا، محمد المصری، ارزش فاندامنتال بیت کوین چیزی است که آنها را تحریک می کند. المصری همچنین از طریق ایمیل به Bitcoin.com News توضیح داد که نوسانات کوتاه مدت قیمت دارایی کریپتو و عناوین رسانه های همراه آن به تنهایی نمی تواند باعث تغییر مسیر پرمین چین شود.

در ادامه، پاسخ‌های مدیر عامل پرمین چین به برخی سوالات آمده است:

ادامه روند نزولی قیمت دارایی های کریپتو قبلاً منجر به سقوط برخی از بازیگران اصلی در این فضا شده است. شکی نیست که ماینرهای بیت کوین نیز با گرمای هوا روبرو هستند. آیا می توانید برای خوانندگان ما توضیح دهید که چگونه قیمت بیت کوین زیر ۲۰۰۰۰ دلار بر ماینرها تأثیر می گذارد؟

محمد المصری: وضعیت بیش از حد اهرمی که برخی از ماینرهای بزرگ بیت کوین با آن مواجه هستند، به طور گسترده نتیجه عوامل اقتصاد کلان جهانی است که قیمت انرژی را به میزان قابل توجهی افزایش داد و فشار نزولی بر سهام و بازارهای ارزهای دیجیتال وارد کرد. فروش عمده در صرافی‌های کریپتو به‌طور گسترده در نتیجه آسیب‌پذیری‌ها و تا حدی بی‌توجهی فعالان بازار بیش از حد اهرمی که مجبور به نقد کردن برخی یا تمام بیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال خود برای پرداخت بدهی‌ها شدند، آغاز شد.

قیمت بیت کوین زیر ۲۰۰۰۰ دلار قطعا بازده فوق العاده ای را که استخراج کنندگان بیت کوین بالاتر از ۴۵۰۰۰ دلار تجربه می کنند را فراهم نمی کند. با این حال، اکثر ماینرهای صنعتی بیت کوین از نسل جدید و تجهیزات ASIC بسیار کارآمد استفاده می کنند که هنوز می توانند سودآور باقی بمانند، با این فرض که می توانند هزینه های برق را در محدوده ۰.۰۵ تا ۰.۱۰ دلار در کیلووات ساعت حفظ کنند.

 استخراج‌کنندگان کوچک‌تر که صرفه‌جویی در مقیاس و منابع انرژی کم‌هزینه ندارند، مطمئناً با سود بسیار کمتر استخراج می‌کنند. با این حال، استخراج سودآور بیت کوین به طور گسترده نتیجه یک تیم حرفه ای کارآمد و بسیار ماهر است که می توانند زمان اجرا را حتی در طول یک بازار ۲۰۰۰۰ دلاری بیت کوین حفظ کنند.

ما نباید یکی از ویژگی های کلیدی بیت کوین را فراموش کنیم، الگوریتم تنظیم سختی آن، که به استخراج کنندگانی که در چرخه های پایین بازار آنلاین می مانند، پاداش می دهد، زیرا سایر ماینرها تجهیزات خود را به دلیل عدم سودآوری، پیش فرض ها، ورشکستگی یا هر چیز دیگری خاموش می کنند. بهره مندی از مزیت مثبت این است که تا زمانی که ممکن است با بیشترین هش ممکن آنلاین باشید.

تاثیر کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بر عملیات پرمین چین چه بوده است؟

محمد المصری: پرمین چین بدون توجه به قیمت‌های بازار به استخراج بیت‌کوین ادامه خواهد داد. سرفصل ها و شرایط بازار تغییر می کند، اما اصول بنیادین واقعاً به ندرت تغییر می کنند. ارزش فاندامنتال پشت بیت کوین چیزی است که ما در این تجارت فعالیت می‌کنیم.

در مورد محل‌های ماینینگ، ما با پیاده‌سازی انرژی به‌عنوان سرویس و پلت‌فرم استخراج بیت‌کوین خود برای ساده‌سازی تلاش‌های خود، یک رابطه ساده با ارائه‌دهنده(های) انرژی خود برقرار کرده‌ایم. برای مثال، پرمین چین با تولیدکننده انرژی و مدیر سایت ما در آلبرتا، Brox Equity، همکاری نزدیکی دارد تا زنجیره ارزش یکپارچه عمودی را ساده کند. از کار میدانی در محل گرفته تا راه حل های نرم افزار آنلاین، ما قادر به ادامه استخراج و حفظ عملیات هستیم.

اگر قیمت ها حتی بیشتر از این کاهش پیدا کند، آیا همچنان برای پرمین چین ادامه استخراج سودآور خواهد بود؟

محمد المصری: همه چیز به دیدگاه شما در مورد سودآور بودن بستگی دارد. اگر ما در مورد ارزش دلار برای ارزیابی سودآوری صحبت می کنیم، احتمالاً نه. با این حال، اگر به سودآوری از نظر بیت کوین نگاه کنیم، بله. به نظر من، ارزش فاندامنتال با قیمت بازار بیت کوین همخوانی ندارد. طول می‌کشد تا قیمت فاندامنتال برای همه آشکار شود.

اگر چشم انداز ده ساله ای برای سرمایه گذاری بیت کوین خود دارید، پس من معتقدم استخراج بیت کوین یک ارزش آفرین قوی است. همچنین بسیار مهم است که توجه داشته باشید اگر قیمت بیت کوین به کاهش خود ادامه دهد، به احتمال زیاد بسیاری از ماینرها در سراسر جهان شروع به تعطیل کردن فعالیت خود خواهند کرد. اگر تعداد زیادی ماینر عملیات خود را تعطیل کنند، این امر بر تنظیم سختی فشار نزولی وارد خواهد کرد. با کاهش نرخ دشواری، فرآیند استخراج کمتر دشوار می شود. در نتیجه، این شانس ماینر برای کسب بیت کوین را بیشتر از زمانی که میزان سختی آن بالا است افزایش می دهد.

نرخ دشواری اندازه گیری می کند که یک ماشین ماینینگ ASIC چقدر باید برای تأیید تراکنش های روی بلاک چین کار کند (حل بلاک تراکنش ها در ازای بیت کوین به عنوان پاداش). با نرخ سختی کمتر، ماینرها می‌توانند بلاک‌ها را سریع‌تر پیدا کرده و حل کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد بیت‌کوین بیشتری در بازه زمانی یکسان با هزینه انرژی یکسان به دست آورند و در نتیجه سود بیشتری کسب کنند.

پرمین چین از آنچه شما آن را انرژی کم هزینه می نامید استفاده می‌کند. آیا می توانید توضیح دهید که چرا پرمین چین استفاده از این منبع انرژی را انتخاب کرده است؟

محمد المصری: پرمین چین یک پلتفرم انرژی به عنوان یک سرویس برای زیرساخت های محاسباتی است که با استخراج بیت کوین شروع می شود. ما همه منابع انرژی را روی پلتفرم جمع می‌کنیم تا به تولیدکنندگان انرژی در جهان کمک کنیم تا از طریق فرآیندهای توکن‌سازی و توافقنامه هوشمند خارج کردن (SOTA) درآمد کسب کنند و از منابع هدر رفته و سرگردان خود استفاده کنند. ما بر روی خارج کردن استخراج بیت کوین از شبکه تمرکز می کنیم و اتفاقاً ما با گاز طبیعی به عنوان اولین منبع انرژی طبیعی خود شروع کردیم، زیرا اینجاست که چالش ها از دیدگاه ESG برای حل آنها بسیار مهم است، که راه حل ما را بسیار بدیهی می کند.

در کدام مکان‌های جغرافیایی می‌توان بیت‌کوین را با استفاده از منابع انرژی شعله‌ور و رها شده استخراج کرد؟

محمد المصری: این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد زیرا هر حوزه قضایی استانداردهای متفاوتی از مقررات، هزینه های نیروی کار، هزینه مواد خام، سربار و غیره دارد. همه اینها بر هزینه خالص برق شما تأثیر می گذارد. من صحبت‌های زیادی در مورد برق کم‌هزینه در مناطق خاصی می‌شنوم، اما به راحتی می‌توانم حدس بزنم که بیشتر این به اصطلاح «فرصت‌ها» در سایر هزینه‌هایی که ذکر کردم، نقشی ندارند. برای اینکه در واقع درک واضحی از هزینه های عملیاتی خود داشته باشید، باید تمام این هزینه ها را در نظر بگیرید. با این حال، من معتقدم که هر جایی بین ۰.۰۵ دلار و ۰.۱۰ دلار در کیلووات ساعت باید کم هزینه در نظر گرفته شود.