۰ نفر

داده‌های UNCTAD نشان می‌دهد؛

کنیا، دارای بیشترین طرفداران رمزارز در آفریقا

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۳۰
کد خبر: 652426
کنیا، دارای بیشترین طرفداران رمزارز در آفریقا

آخرین داده های کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) نشان می‌دهد که کشور کنیا بالاترین نسبت شهروندان دارای رمزارز را نسبت به سایر کشورهای آفریقایی دارد. برای مقابله با افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال، UNCTAD اعلام کرد که سیاست اعمال مالیات‌هایی را توصیه می‌کند که تجارت کریپتو را منع کند.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ بر اساس داده‌های موجود در آخرین خلاصه سیاست UNCTAD، شهروندان با مالکیت ارزهای دیجیتال کنیا به عنوان سهم 8.5 درصدی از جمعیت کشور، بالاترین میزان در آفریقا و پنجمین در سطح جهان است. تنها چهار کشور اوکراین با (12.7٪)، روسیه (11.9٪)، ونزوئلا (10.3٪) و سنگاپور (9.4٪) نسبت شهروندان دارای ارزهای رمزنگاری شده بالاتر از کنیا دارند.

گزارش UNCTAD ژوئن 2022

گزارش UNCTAD ژوئن 2022 – جمعیت شهروندان دارای رمزارز نسبت به کل جمعیت کشور

همانطور که داده‌ها نشان می‌دهد، آفریقای جنوبی با 7.1٪ از جمعیت مالک یا دارای ارزهای دیجیتال در سال 2021، رتبه دوم در قاره آفریقا و هشتمین کشور در سطح جهان است. بر اساس این گزارش، در نیجریه که یکی از بزرگترین بازارهای ارزهای دیجیتال در جهان است، حدود 6.3٪ از مردم صاحب یا دارنده ارزهای دیجیتال هستند. این بدان معناست که از جمعیت 211 میلیون نفری کشور، کمی بیش از 13 میلیون نفر صاحب ارزهای دیجیتال در سال 2021 بودند. از بین 20 کشوری که مورد بررسی قرار گرفتند، استرالیا کمترین درصد از جمعیت خود (یعنی 3.4٪) را داشت که دارای ارزهای دیجیتال در دوره مذکور بودند.

رمزارزها راهی برای محافظت از پس انداز خانوارها

در همین حال، UNCTAD در گزارشی درباره یافته‌های خود اذعان کرد که محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده افزایش یافته است، زیرا آنها ابزاری مناسب و جذاب برای ارسال حواله هستند. آژانس سازمان ملل همچنین اعلام کرد که دریافته است، افراد با درآمد متوسط ​​از کشورهای در حال توسعه تحت تاثیر تورم، بیشتر صاحب یا دارنده ارزهای رمزنگاری شده هستند، زیرا این دارایی‌های رمزنگاری شده، به عنوان "راهی برای محافظت از پس انداز خانوارها" تلقی می‌شوند.

ثبت اجباری صرافی‌های کریپتو

با این حال، UNCTAD بر اساس یافته‌های خود اعلام کرد که «استفاده از ارزهای دیجیتال ممکن است منجر به خطرات بی‌ثباتی مالی شود». علاوه بر این، استفاده از آنها به طور بالقوه‌ای "یک ابزاری جدید برای جریان‌های مالی غیرقانونی" را باز می‌کند.

ثبت اجباری صرافی‌های کریپتو

در نهایت بیان کرد، در صورت عدم کنترل، ارزهای رمزنگاری شده ممکن است به یک وسیله پرداخت گسترده تبدیل شوند و حتی به طور غیررسمی جایگزین ارزهای داخلی شوند، سپس با عنوان "فرآیندی به نام رمزگذاری" که می‌تواند، حاکمیت پولی کشورها را به خطر بیندازد، رشد کنند. استفاده از استیبل کوین‌ها در کشورهای در حال توسعه با تقاضای برآورده نشده برای ذخیره ارزش آن‌ها، بزرگترین خطرات را به همراه دارد.

برای به حداقل رساندن برخی از این خطرات، UNCTAD گفت که "ثبت اجباری صرافی‌های رمزنگاری شده و کیف پول‌های دیجیتال" را توصیه می‌کند. این آژانس همچنین اعمال «هزینه ورودی برای صرافی‌های رمزنگاری» یا وضع مالیات بر معاملات ارزهای دیجیتال را توصیه کرد. UNCTAD گفت که انجام این کار باعث می‌شود، استفاده از ارزهای دیجیتال جذابیت کمتری داشته باشد. توصیه‌های دیگر این سازمان جهانی شامل، محدود کردن تبلیغات ارزهای دیجیتال و انتشار ارزهای دیجیتال بانک مرکزی کشورها (CBDC) بود.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.