۰ نفر

به دنبال روند نزولی بازار رمزارزها؛

ضرر ۴۴۰ میلیون دلاری تسلا با افت بیت کوین!

۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۱
کد خبر: 650618
ضرر ۴۴۰ میلیون دلاری تسلا با افت بیت کوین!

بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، بیت‌کوین (BTC) برای ادامه روند بهبود خود تلاش کرده و در مبارزه با محدوده قیمتی ۱۹.۰۰۰ دلار معامله می‌شود. پس از سقوط شدید قیمت این رمزارز در سال جاری، شرکت تسلا ایلان ماسک (NASDAQ: TSLA) با کاهش ۴۴۰ میلیون دلاری از دارایی بیت‌کوین خود مواجه شده است.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ سال گذشته در فوریه 2021، تسلا 1.5 میلیارد دلار از پول نقد ذخیره خود را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد. این امر باعث ایجاد سرخوشی بزرگی در بازار شد و بیت‌کوین در نوامبر 2021 به 69.000 دلار رسید. اگرچه تسلا بخشی از بیت‌کوین خود را در سال گذشته فروخت، اما بقیه دارایی‌های بیت‌کوینی خود را حفظ کرد.

با کاهش بیش از 70 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) از ابتدای سال، تسلا با زیان 440 میلیون دلاری مواجه است. در حال حاضر، ارزش سرمایه گذاری بیت‌کوین این شرکت 820 میلیون دلار است. سه ماه پیش، این شرکت ارزش سرمایه گذاری بیت کوین خود را 1.2 میلیارد دلار ثبت کرده بود. این بدان معناست که تنها در عرض سه ماه، این شرکت شاهد کاهش 33 درصدی ارزش بیت کوین‌های خود بوده است.

جدا از سرمایه گذاری، تسلا پرداخت‌های بیت‌کوین را نیز برای مدت کوتاهی آغاز کرده بود. با این حال، بعداً تصمیم گرفت به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی در مورد استخراج بیت‌کوین تصمیم خود را پس بگیرد. تسلا تنها نیست که بخشی از ذخایر نقدی خود را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. شرکت‌های دیگری مانند MicroStrategy، Coinbase و Block INc. این مسیر را در پیش گرفته‌اند. شرکت هوش تجاری MicroStrategy با آخرین خرید بیت‌کوین خود در هفته گذشته به افزایش بیشتر دارایی‌های خود از بیت‌کوین ادامه داد.

بیت‌کوین (BTC) در یک دوره بحرانی

ضرر ۴۴۰ میلیون دلاری تسلا با افت بیت کوین!

همانطور که گفته شد، بیت‌کوین تحت فشار با محدوده قیمتی 19.000 دلار به تجارت خود ادامه می‌دهد. به گفته تحلیلگران بازار؛ تاریخچه تراکنش بیت‌کوین نشان می‌دهد که بیت‌کوین باید قیمت 19.500 دلار را به عنوان حمایتی قوی در اسرع وقت پس بگیرد تا از نزول به 16.350 دلار جلوگیری کند. بنابراین، اگر بیت‌کوین (BTC) موفق به ثبت یک دوره ماندگار بالای 19.600 دلار شود، می‌توانیم شاهد افزایش قیمت بیشتر تا محدوده 22.000 دلار در کوتاه مدت باشیم. اما باید منتظر باشیم و ببینیم بازار چه چیزی برای هفته جدید ارائه می‌دهد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.